Reklama

Monte Carlo znów startuje z Warszawy!

Stolica Polski była w ubiegłym roku jednym z pięciu miast startowych czternastego Rajdu Monte Carlo Samochodów Historycznych.

Organizacja startu w Warszawie, a także punktu tankowania we Wrocławiu, zostały wysoko ocenione przez Automobilklub Monako, który zaproponował Polskiemu Związkowi Motoryzacyjnemu zorganizowanie podobnego przedsięwzięcia również w tym roku.

Reklama

Dzięki temu, już 29 stycznia o godzinie 13., na Placu Teatralnem w stolicy zobaczyć można będzie start załóg do 15. edycji historycznego Monte Carlo.

W tym roku w legendarnej imprezie startuje 9 polskich załóg. Osiem z nich zobaczymy podczas inauguracji w Warszawie, jedna - Wojciech Garbarz/Julian Obrocki jadąca innocenti mini cooper z 1972 roku - wystartuje z Turynu.

Stolica Polski jest obok Barcelony, Oslo, Glasgow, Reims i Turynu jednym z sześciu miast, w których rozpoczyna się słynny "zlot gwiaździsty" do Monte Carlo. Załogi, które wybrały Warszawę mają przed sobą najdłuższą trasę dojazdową liczącą 2355 kilometrów. Nieco bliżej jest do Monako z Oslo (2314 km), czy też Glasgow (2109 km). Znacznie krótszy dystans będą miały przed sobą załogi startujące z Barcelony (1000 km), Reims (1065 km) oraz Turynu (952 km).

Zorganizowany przez księcia Monako Rajd Monte Carlo odbył się po raz pierwszy w 1911 roku. Już wtedy była to prestiżowa impreza o ogólnoeuropejskim zasięgu, a zawodnicy startowali z sześciu miast starego kontynentu: Genewy, Paryża, Boulogne sur Mer, Wiednia, Brukseli i Berlina. W latach 1959 - 1979, jednym z miejsc startowych była także Warszawa.

Od 14 lat (pierwszy rajd odbył się w 1988 roku) - kilka dni po tradycyjnym Rajdzie Monte-Carlo organizowany jest też rajd samochodów historycznych.

W tegorocznej edycji "historycznego" Monte Carlo mogą wystartować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku, i które mogą poszczycić się udziałem podobnego modelu w dawnych edycjach rajdu. Samochody podzielone są na cztery kategorie, ze względu na rok produkcji oraz trzy klasy, ze względu na pojemność silnika.

Lista załóg startujących z Warszawy:

57	Mauritz Lange / Hans Sylvan S/S			Porsche 911L (1968)
105	Jerzy Walentowicz / Wojciech Walentowicz PL/PL	Alfa-Romeo 2000 GTV (1972)
106	Bernhard Jensch / Andreas Platzer A/A		BMW 2002 TI (1970)
107	Robert Burchard / Grzegorz Gac PL/PL		Polski Fiat 125p (1979)
110	Piotr Bany / Marcin Wydra PL/PL			Zastawa 1100p (1979)
115	Adam Polak / Krzysztof Polak PL/PL		Polski Fiat 125p (1978)
117	Tomasz Jaskłowski / Karol Jaskłowski PL/PL	Polski Fiat 125p (1972)
121	Jean-Pierre Monieque / Jean-Pierre Maryl F/F	Citroen DS 21 (1970)
125	Stanisław Postawka / Andrzej Postawka PL/PL	Polski Fiat 125p (1976) 
156	Andrzej Duszyński / Błażej Mosiołek PL/PL		Polski Fiat 125p (1973)
159	Włodzimierz Cierliński / Jacek Miller PL/PL 	Polski Fiat 125p (1977)
163	Karel Mach / Jan Blaha CZ/CZ 			Skoda 130 RS (1976)
166	Stanislav Kopt / Vlastimil Bidelnica CZ/CZ           	Skoda 1000 MB (1968)
183	Erich Oelschlagel / Sebastian Klackl A/A 		BMW 2002 (1971)
185	Johannes Huber / Gerald Hegenbart A/A 		Porsche 911 Carrera RS (1973)
200	Günter Krause / Jörg Holzer D/D 			BMW 2002 (1975)
220	Andreas Vielgut / Alfred Tuchel D/D 		BMW 3.20 I (1977)
229	Antoine Brajkovic / Didier Simonis B/B 		Ford Escort RS 2000 (1979)
INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Polski Fiat 125p | Rajd Monte Carlo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje