Jaka będzie nowa alpine?
Silnik o pojemności 1,6 litra, 130 KM i napęd na tylną oś. Nie, nie jest to wcale niskobudżetowa imitacja BMW zwana inaczej serią jeden - to pełnokrwisty samochód sportowy, o którym większość z nas może jedynie pomarzyć.
Renault alpina A110 to prawdziwa rajdowa legenda. Rozpędzające się do 230 km/h, auto z karoserią z tworzyw sztucznych w latach siedemdziesiątych siało postrach na rajdowych trasach - dwukrotnie wygrywała najważniejszą na świecie imprezę tego typu - Rajd Monte Carlo (rok 1971 i 1973).
Chociaż od momentu zakończenia produkcji tego modelu minęło właśnie 35 lat Renault nie zapomniało o tym aucie. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo ofertę francuskiego producenta uzupełni nowe wcielenie historycznej alpine.
Bliższe informacje nie są jeszcze znane, ale samochód spodziewany jest ok 2010 roku. Niedawno pojawiły się głosy, że samochód wykorzystywał będzie płytę podłogową nissana GT-R. Kategorycznie zaprzeczyli temu jednak ludzie z Renaultsport. Nieoficjalnie przyznają oni jednak, że nowe renault alpine powstanie najprawdopodobniej na płycie podłogowej Nissana - tyle że opracowywanej właśnie dla najnowszego 370Z.