Iveco Daily Electric - dostawczak na prąd

​Po sukcesie nowego Daily, który zdobył prestiżowy tytuł "Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015", Iveco prezentuje model Daily Electric. Jego premiera modelu miała miejsce na Ecomondo — targach poświęconych gospodarce ekologicznej i obiegowej, które odbyły się w dniach od 3 do 6 listopada w Rimini.

Nowy Iveco Daily Electric to stuprocentowo elektryczny, bezemisyjny pojazd, gwarantujący maksymalną zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju. Samochód ten charakteryzuje się najwyższym poziomem niezawodności i idealnie sprawdza się w mieście, na przykład w dystrybucji przesyłek kurierskich lub przewozach pasażerskich.

W modelu tym wprowadzono szereg nowych rozwiązań w porównaniu z jego poprzednikiem. Zużycie energii obniżono dzięki zastosowaniu wysokowydajnych i lekkich podzespołów układu elektrycznego, zaś czas działania akumulatorów wydłużył się nawet o 20 procent. Ponadto ładowność nowego Daily Electric wzrosła o około 100 kilogramów. Parametry akumulatorów, które w całości nadają się do recyklingu, zoptymalizowano pod kątem eksploatacji w każdych warunkach pogodowych i temperaturowych.
Opatentowany przez Iveco elastyczny system ładowania akumulatorów umożliwia uzupełnianie zapasu energii na stacjach publicznych i prywatnych. Ładowanie nowego Daily w trybie szybkim trwa średnio tylko dwie godziny.

Reklama

Model ten oferuje najlepszą w swojej klasie efektywność energetyczną. Zasięg samochodu w konfiguracji z trzema akumulatorami, mierzony zgodnie ze standardem NEDC (New European Driving Cycle), wynosi 280 kilometrów.
Kierowca ma do wyboru dwa tryby jazdy: Eco i Power. W trybie Eco moment obrotowy silnika jest regulowany pod kątem jak najmniejszego zużycia energii, jednak bez ograniczania maksymalnej prędkości pojazdu. W trybie Power kierowca ma do dyspozycji pełnię osiągów silnika elektrycznego.

Układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii to kolejne ważne rozwiązanie zastosowane w nowym Daily Electric. Kierowca pojazdu może zdecydować, z której metody hamowania chce korzystać w czasie jazdy. W zależności od specyfiki drogi i natężenia ruchu może on wybrać optymalny tryb hamowania, ograniczając zużycie energii bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Niemal bezgłośna jazda przyczynia się do ograniczenia hałasu i umożliwia realizację nocnych dostaw w miastach. Ponadto nowy Daily Electric jest standardowo wyposażony w akustyczny system ostrzegania pieszych, który uruchamia się automatycznie przy prędkości od 0 do 30 km/h.

Gwarancją wytrzymałości i solidności pojazdu jest podwozie ramowe skonstruowane z profili o przekroju "C" — jedna z najwyżej cenionych cech konstrukcyjnych nowego Daily. Profile o takim przekroju, wykonane z wysoko wytrzymałej stali, zapewniają maksymalną trwałość i elastyczność wykorzystania pojazdu.

Wnętrze Daily Electric wyposażono w 7-calowy odłączany tablet i elektroniczną deskę rozdzielczą. Unikatowy system nawigacji przeznaczony do nowego Daily Electric został opracowany wspólnie przez firmy TomTom i Iveco z myślą o zawodowych kierowcach. Stacja dokująca, częściowo zintegrowana z deską rozdzielczą, zapewnia wygodę korzystania z wbudowanego systemu i elastyczność typową dla urządzenia przenośnego.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy