BMW to najbardziej szanowana firma świata

Mamy fatalną wiadomość dla wszystkich, którzy szydzą z jeżdżących po polskich drogach beemek, uznają pojazdy z logo bawarskiego producenta samochodów za szczyt obciachu, szyderczo przekonują, że nazwa sprzedawanych przez niego aut to skrót od określenia Bolid Młodego Wieśniaka...

article cover
Informacja prasowa (moto)

Oto już drugi raz z kolei BMW zostało uznane za najbardziej szanowaną firmę świata, zwyciężając w corocznym rankingu firmy renomowanej badawczej i konsultingowej Reputation Institute.

Wspomniane zestawienie zostało utworzone na podstawie ponad 55 tysięcy wywiadów z konsumentami, przeprowadzonych w 15 krajach Europy, obu Ameryk oraz regionu Azja - Pacyfik. BMW wyprzedziło The Walt Disney Company, koncern kojarzony przede wszystkim z filmami animowanymi, Myszką Miki i Kaczorem Donaldem oraz producenta luksusowych zegarków Rolex.

Piąte miejsce w rankingu zajął Daimler (Mercedes-Benz), a trzynaste - Volkswagen. W pierwszej setce najbardziej renomowanych firm świata znalazło się wiele innych koncernów motoryzacyjnych: Honda (miejsce 35), Toyota (37), Volvo (42), Ford (65), General Motors (82), Nissan (83), Suzuki (85) oraz Peugeot-Citroen (93). Zwraca uwagę nieobecność Fiata, Renault czy Koreańczyków z Kii i Hyundaia. Wysoko za to uplasowali się producenci opon: Michelin (21), Goodyear (27), Bridgestone (28) i Pirelli (33).

Warto zauważyć, że wśród ankietowanych przez Reputation Institute nie było Polaków, co może tłumaczyć wyniki. To oczywiście żart, chociaż z drugiej strony znamienne, że w Europie największym uznaniem konsumentów cieszy się Sony przed The Walt Disney Company i Google. BMW zajęło dopiero czwarte miejsce.

Autorzy rankingu podkreślają, że dbałość o postrzeganie firmy i marki stanowi coraz ważniejszy element w strategiach międzynarodowych koncernów, bowiem przekłada się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów. Pojawiło się nawet pojęcie "zarządzania reputacją".

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas