Będzie można jeździć szybciej
W I kwartale 2009 roku GDDKiA rozpoczęła przegląd oznakowania dróg krajowych, którego celem jest wyeliminowanie nieprawidłowości w oznakowaniu i zabezpieczeniu robót budowlanych.
Do kwietnia 2009 r. opracowano zmiany w 254 projektach organizacji ruchu z czego zmienionych i zatwierdzonych przez właściwe komendy policji zostało już 179 projektów.
Zakresem kontroli zostało objęte oznakowanie pionowe, szczególnie ograniczenia prędkości, oznakowanie kierunkowe, oznakowanie poziome i sygnalizacje świetlne. Weryfikacja jest prowadzona w celu oceny jej wpływu na efektywność i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
GDDKiA zamierza usunąć zbyteczne, nieuzasadnione lub zbyt restrykcyjne ograniczenia prędkości, zmniejszyć zbyt rozległe obszary zabudowane, a także sprawdzić konieczność używania w konkretnych miejscach sygnalizacji świetlnych stało-czasowych lub zaprogramowanych jako "all red", które ograniczają przepustowość drogi.
Do kwietnia 2009 r. opracowano zmiany w 254 projektach organizacji ruchu z czego zmienionych i zatwierdzonych przez właściwe komendy policji zostało już 179 projektów.
Oto przykłady:
- likwidacja znaków B-33, ograniczających prędkość - 176;
- podwyższenie prędkości dopuszczalnej - 83;
- zmiana zakresu obszaru zabudowanego - 99;
- zmiany w programach sygnalizacji świetlnej - 24;
Wdrożenie pozostałych zaprojektowanych zmian w większości planowane jest do końca I połowy 2009 roku.