500 razy na sekundę

Chevrolet Malibu model roku 2004 będzie pierwszym samochodem w USA, w którym zastosowany zostanie elektryczny system kierowniczy o nazwie E STEER. To elektryczny system kierowania pojazdem, który oferuje wspomaganie przy niskich prędkościach oraz utrzymuje odpowiednią reakcję kierownicy przy wyższych prędkościach.

E STEER, to nowe rozwiązanie w dziedzinie kierowania pojazdem – rozwiązanie prostsze, czystsze i bardziej wydajne. W porównaniu z tradycyjnymi systemami zmniejsza zużycie paliwa aż o 4%.

Tradycyjne hydrauliczne systemy wspomagania kierownicy nieustannie pobierają moc z silnika. Przekładnia pasowa napędza mechaniczną pompę wytwarzającą ciśnienie i popychającą płyn hydrauliczny do zestawu zaworów układu kierowniczego. Zawór następnie przekazuje ciśnienie na jedną ze stron tłoka przekładni kierownicy, co daje wspomaganie jej ruchu.

Reklama

W opracowanym przez Delphi systemie nie ma pompy, przewodów elastycznych, płynów hydraulicznych, koła pasowego ani paska klinowego. System jest w rzeczywistości zupełnie niezależny od silnika i może działać nawet, gdy silnik jest wyłączony. Po sukcesie, jaki technologia ta odniosła w Europie także Amerykanie doczekali się takiego rozwiązania. . E STEER wykorzystuje informacje otrzymane z elektronicznego czujnika prędkości oraz innych czujników rozmieszczonych na wale kierownicy, które badają moment obrotowy kierownicy i jej pozycję. Te i inne dane są bez przerwy przesyłane do elektronicznego modułu sterowniczego systemu.

Moduł sterowniczy analizuje dane 500 razy na sekundę i przy pomocy skomplikowanych algorytmów sterowania ustala kierunek i ilość potrzebnego wspomagania. Sterownik wówczas wysyła sygnał do bezszczotkowego silnika o zmiennej prędkości, który poprzez przekładnię zębatą dostarcza potrzebnego wspomagania.

Rezultatem jest „aktywny” system ciągle adaptujący się do warunków i dostarczający optymalne wspomaganie przy wszystkich prędkościach – większe przy niskich, aby łatwiej było manewrować i parkować oraz mniejsze przy dużych prędkościach dla uzyskania lepszych reakcji samochodu na ruchy kierownicą.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chevrolet | elektryczny | wspomaganie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy