Pociągi drogowe pojawią się w Polsce? Drogi i wiadukty mogą tego nie wytrzymać

Ciężarówki o długości powyżej 25 metrów mogą być poważnym problemem dla polskich mostów i wiaduktów fot. GITD
Ciężarówki o długości powyżej 25 metrów mogą być poważnym problemem dla polskich mostów i wiaduktów fot. GITD.

Pociągi drogowe w Europie? W tych krajach już jeżdzą

  • Szwecję,
  • Danię,
  • Holandię,
  • Czechy,
  • Portugalię,
  • Hiszpanię.

Kolosy na polskich drogach? Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury

Aktualnie w Ministerstwie Infrastruktury są prowadzone prace analityczne dotyczące wdrożenia rozwiązań umożliwiających ewentualne zwiększenie dopuszczalnej długości wskazanych w zapytaniu Pana Posła pojazdów
Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

Zobacz również:

    Gigaliner - nowy standard długości ciężarówki w Unii Europejskiej?

    • redukcję kosztów dzięki zmniejszenie zużycia paliwa (nawet do 15 proc. na tonokilometr),
    • zmniejszenie wymiaru zatrudnienia - dwa pojazdy tego typu są w stanie wykonać pracę trzech standardowych pojazdów).

    25-metrowe ciężarówki na polskich drogach? Mosty mogą tego nie wytrzymać

    Pełne wykorzystanie zdolności przewozowych takich pojazdów jest możliwe tylko w przypadku podniesienia dopuszczalnej masy całkowitej zespołów ww. pojazdów ponad obowiązujące obecnie 40 ton
    Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

    Ministerstwo szczerze o stanie polskich mostów. Te liczby dają do myślenia

    Zobacz również:

      Należy więc stwierdzić, że dopuszczenie do ruchu pojazdów typu "Gigaliner" ze zwiększoną dopuszczalną masą całkowitą (ponad 40 ton) po około 75 proc. obiektów infrastruktury drogowej w RP stworzy istotne zagrożenie dla konstrukcji tych obiektów
      Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

      "Pociągi drogowe" w Polsce? Gigalinery to kwestia czasu. Zadecyduje Unia

      Trzy nowe auta dostawcze z Polski. Moto flesz odc. 85INTERIA.PL