Nowy transporter
Volkswagen poszerzył swoją ofertę na rok 2000 o nowy model transportera kombi. Jest to samochód łączący w sobie zalety oferowanego dotychczasowej wersji z elegancją wnętrza volkswagena caravelle.
Projektanci zadbali o to, aby kabina pasażerska była nie tylko funkcjonalna i bezpieczna, ale również przytulna. Metalowe elementy nadwozia, takie jak: słupki czy ścianki boczne, wyłożone zostały specjalnym tworzywem. Dach przykryto podsufitką powleczoną tkaniną. Wzorując się na volkswagenie caravelle wyposażenie nowego modelu transportera kombi uzupełniono o parapety okienne, pełniące funkcję podłokietników dla foteli zewnętrznych pierwszego i drugiego rzędu. Zastosowanie materiałów obiciowych nie tylko korzystnie wpłynęło na wystrój wnętrza pojazdu, ale również przyczyniło się do obniżenia poziomu szumów. Komfort jazdy podwyższono stosując system ogrzewania przedziału pasażerskiego, funkcjonujący niezależnie od systemu ogrzewającego kabinę kierowcy.
Konstruktorzy Volkswagena zadbali również o bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów umieszczając w drzwiach przesuwnych zabezpieczenie przed ich otwarciem. Poziom bezpieczeństwa podnosi montowane standardowo trzecie światło "stop".
Nowy model transportera kombi dostępny jest z dwoma rozstawami osi i w zależności od wersji może nim podróżować od 2 do 11 osób. Siedzenia w przedziale pasażerskim można łatwo zdemontować, co pozwala na przewiezienie większego ładunku. W palecie jednostek napędowych oferowanych dla tego modelu znajdują się cztery silniki wysokoprężne o mocy od 68 KM do 102 KM oraz dwa silniki benzynowe o mocy 84 KM i 115 KM. Wszystkie jednostki napędowe występują seryjnie z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, natomiast skrzynia automatyczna montowana jest na życzenie z silnikiem wysokoprężnym 2,5 TDI ( 102 KM) i silnikiem benzynowym 2,5 l. ( 115 KM). Napęd na cztery koła - syncro dostępny jest również jako opcja dla tych dwóch silników.