Generacja TX już w Polsce

W ostatnich dniach marca Volvo Polska przekazało we Wrocławiu pierwszy w Polsce autobus turystyczny należący do nowej Generacji TX - Volvo 9700HD 6x2. Nabywcą jest znany w Polsce przewoźnik autobusowy - firma Comfort Lines z Gliwic. Volvo 9700 to obok innego modelu - 9900 dwie nowe propozycje szwedzkiej marki w segmencie autobusów turystycznych. Oba bazują na nowo opracowanej przez Volvo platformie TX, która stanowi podstawę do budowy autobusów turystycznych i międzymiastowych.


Volvo 9700HD 6x2 zamówiony przez Comfort Lines to wysokopodłogowy, komfortowy autobus turystyczny. Mierzy 13,7 m długości i posiada trzy osie, przy czym trzecia z nich jest osią skrętną. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się w wąskich uliczkach zabytkowych europejskich miast, gdzie często muszą dojechać autobusy turystyczne. Zapewnia promień skrętu porównywalny ze standardowym dwunastometrowym pojazdem. Autobus może zabrać na pokład 57 pasażerów, czyli o 8 osób więcej niż w krótszym o 1,7 m autobusie o standardowej długości.

Reklama

Bardzo ważna w dalekich trasach turystycznych jest przestrzeń na bagaże pasażerów. Tu Volvo 9700 odebrane przez Comfort Lines oferuje aż 15,6 m sześciennych objętości. Oznacza to, że w lukach bagażowych zmieszczą się bez problemu walizki wszystkich turystów. Wewnątrz autobusu znajdują się również półki na bagaże podręczne.

Autobus wyposażony jest praktycznie we wszystkie udogodnienia potrzebne w długiej podróży. Posiada wodną toaletę, system audio-video z dwoma monitorami, lodówkę i kuchnię, w której można przyrządzać ciepłe napoje i potrawy. Fotele pasażerów usytuowane są, dzięki wznoszącej się podłodze, na różnych poziomach. W efekcie wszyscy pasażerowie mają zapewnioną doskonałą widoczność. Harmonijna kolorystyka, starannie dobrane materiały wykończeniowe oraz dobre wygłuszenie wnętrza zapewniają pasażerom przyjemną podróż. Wygodne, regulowane w dwóch płaszczyznach fotele pasażerów obite przyjemną welurową tapicerką wyposażone są w dwu- i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Kierowcy mają do swojej dyspozycji pomieszczenie sypialne, które jest połączone interkomem z kabiną kierowcy. Dzięki temu, podczas gdy jeden kierowca prowadzi autobus, drugi może odpoczywać. Kabina kierowcy posiada odrębną klimatyzację, tak więc prowadzący pojazd może dobrać ustawienia ogrzewania, czy klimatyzacji inne niż w przedziale pasażerskim.

Volvo 9700 gwarantuje poziom bezpieczeństwa charakterystyczny dla produktów koncernu. Wytrzymała struktura autobusu odpowiada wymogom regulaminu R66, który opisuje m.in. zachowanie się autobusu w przypadku "dachowania". Specjalne czujniki w krawędziach drzwi chronią pasażerów przed przypadkowym przytrzaśnięciem, a hamulec drzwiowy uniemożliwia ruszenie, jeśli drzwi nie są zamknięte. W toalecie i w bagażniku zamontowane są czujniki dymu. Światła to również bardzo ważny element bezpieczeństwa. Mocne światła przednie zapewniają kierowcy dobry ogląd wydarzeń przed pojazdem, natomiast światła hamowania typu LED są doskonale widoczne dla innych użytkowników dróg. Sztywna rama, elektronicznie sterowane amortyzatory pneumatyczne, niezależne zawieszenie przednie i nisko umieszczony środek ciężkości gwarantują doskonałe właściwości trakcyjne w każdych warunkach. Silnik zapewnia moc wystarczającą do szybkiego wyprzedzania innych pojazdów. Układ hamulcowy, na który składają się elektronicznie sterowane hamulce tarczowe, systemy ABS i ASR, hamulec silnikowy oraz kompaktowy retarder zapewnia szybkie i bezpieczne hamowanie.

Volvo 9700 bazuje na nowej platformie TX opracowanej przez koncern Volvo. Charakteryzuje się ona wieloma nowymi rozwiązaniami technicznymi, które wpływają na komfort, bezpieczeństwo i niezawodność całego pojazdu. Najważniejsze z nich to: rama podwozia ze stali nierdzewnej gwarantująca, w połączeniu z nadwoziem również ze stali nierdzewnej, bardzo długą żywotność autobusu i wysoką cenę przy ewentualnej odsprzedaży; silnik Volvo DH12D o mocy 420 KM i momencie obrotowym wynoszącym 2000 Nm. Silna i oszczędna jednostka napędowa, spełniająca wymogi normy Euro 3; niezależne przednie zawieszenie - dla wysokiego komfortu podróży i bezpieczeństwa jazdy; nowa, nie wymagająca wysiłku przy przełączaniu biegów skrzynia Volvo EGS-VR o wydłużonych okresach bezobsługowych; elektronicznie kontrolowane zawieszenie pneumatyczne z funkcją przyklęku - komfort i bezpieczeństwo podróżowania; system hamulcowy wyposażony m.in. w elektronicznie sterowane, opatentowane przez Volvo hamulce tarczowe - droga hamowania skrócona nawet o 10% w porównaniu z poprzednim modelem; system elektroniczny kontrolujący pracę wielu elementów autobusu i zapewniający ciągłe informowanie kierowcy o wszelkich nieprawidłowościach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zawieszenie | światła | kierowcy | autobus | Volvo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy