Reklama

To jedyny taki pojazd na świecie. I cenę ma kosmiczną

W minioną sobotę, 28 października tego roku, podczas okolicznościowej aukcji "RM Sotheby’s - The Porsche 70th Anniversary Auction 2018" zorganizowanej w Porsche Experience Centre w Atlancie (USA) zlicytowano unikatowe 911 Turbo Classic Series.

Bazujący na oryginalnym nadwoziu typoszeregu 993, fabrycznie nowy samochód sprzedano za kwotę 2 743 500 euro. Licytacja trwała 10 minut, złożono 37 ofert.

Reklama

Zbudowany przez Porsche Classic w jednym jedynym egzemplarzu pojazd, już dziś uchodzi on za wyjątkowo pożądany obiekt kolekcjonerski.

W projekcie wykorzystano gamę ponad 6500 oryginalnych części, które Porsche Classic oferuje wyłącznie dla modeli z typoszeregu 993.  Budowa unikatowego pojazdu trwała przez około 1,5 roku. Najpierw jego karoserię zabezpieczono przed korozją i polakierowano zgodnie ze standardami obowiązującymi obecnie w produkcji seryjnych aut Porsche.

Następnie kolekcjonerski egzemplarz został zmontowany i przekazany do dalszych prac specjalistom Porsche Classic z centrum renowacji Porsche w Stuttgarcie. Tam otrzymał zupełnie nowy 3,6-litrowy bokser biturbo o mocy 450 KM, który zapewnia osiągi na równi z tymi, jakimi w swoich czasach legitymowało się 911 Turbo S typ 993.

Z półek oryginalnych części Porsche Classic pochodzą manualna przekładnia oraz elementy napędu na obie osie. Ręcznie wytłoczony seryjny numer podwozia stanowi kontynuację oznaczenia ostatniego seryjnego 993 Turbo, jakie opuściło taśmę produkcyjną w 1998 r.

Przy okazji oddział Porsche Classic stworzył prawdziwą gratkę dla wszystkich właścicieli 993, czyli dwa oryginalne akcesoria inspirowane "Projektem Gold". Klienci Porsche mogą teraz nabyć do swoich pojazdów nowy aluminiowy korek wlewu paliwa (dostępny dla wszystkich modeli 911 z lat 1980-1998) oraz czarną rurę wydechową.

W trakcie aukcji pod młotek trafiło łącznie 51 samochodów. Wycena unikatowego 911 Turbo Classic Series opiewała na kwotę 154 473 euro, co stanowiło ekwiwalent ceny detalicznej nowego 911 Turbo S z 1998 r.

Historia kryjąca się za "Projektem Gold" jest równie niezwykła, co stylistyka samochodu: złoty lakier Golden Yellow Metallic nawiązuje do 911 Turbo S Exclusive Series rocznik 2018. Czarne koła zyskały akcenty w kolorze Golden Yellow, a czarne wykończenie foteli i elementów ozdobnych w kabinie podkreślają detale o tym samym odcieniu. Karoseria wyróżnia się charakterystycznymi bocznymi wlotami powietrza z 911 Turbo S typ 993. Egzemplarz Classic Series, zasilany jednostką o mocy 331 kW (450 KM), świętował swoją premierę 27 września 2018 r., podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca (USA).

Dochód netto w wysokości 2 589 027 euro bezpośrednio zasili konto fundacji non-profit Ferry Porsche Foundation. Fundacja, nazwana imieniem syna założyciela marki, swoją działalność koncentruje przede wszystkim na zakładach firmy w Stuttgarcie i Lipsku oraz ich okolicach. Realizuje też projekty w międzynarodowych zakładach. Ferry Porsche Foundation wspiera prace z dziedziny edukacji, badań, sportu, kultury oraz spraw społecznych. W przyszłości planuje dodatkowo skupić się na własnych projektach.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje