Toyota prezentuje GR Suprę Heritage Edition
Wielkie tylne skrzydło i charakterystyczne okrągłe tylne lampy pod wspólnym przezroczystym kloszem jednoznacznie kojarzą się z Toyotą Suprą poprzedniej generacji. Wie o tym Ed Laukes, wiceprezydent Toyota North America. Z jego inicjatywy powstała GR Supra Heritage Edition, która właśnie zadebiutowała na targach SEMA i wprost nawiązuje do legendarnej poprzedniczki. A na dodatek kryje ponad 500 KM pod maską i bardzo szerokie opony w nadkolach
Wyjątkowa GR Supra Heritage Edition powstała dzięki współpracy Eda Laukesa i warsztatu Motorsports Technical Center (MTC) prowadzonego przez Marty’ego Schwertera. Auto otrzymało duże tylne skrzydło pochodzące bezpośrednio z legendarnej Supry IV generacji, lecz oczywiście dostosowane do wyglądu najnowszej odsłony modelu. Do poprzedniczki nawiązują również lampy z charakterystycznymi, okrągłymi światłami, których obudowy zostały wykonane techniką druku 3D, a akrylowe klosze wytworzono korzystając z obróbki CNC. Tak klasyka łączy się z nowoczesnością.
Tunerzy zadbali również o odpowiednie właściwości aerodynamiczne sportowego coupé. Samochód otrzymał zintegrowany przedni splitter i ogromny tylny dyfuzor z dwiema końcówkami wydechu pośrodku. Ponadto osłony wlotów w nadkolach zostały przecięte, by ograniczyć ciśnienie powstające w okolicach kół. A całe auto pokryto nowym, krwistoczerwonym lakierem o nazwie Re-entry Red.
Zmiany dotknęły nie tylko nadwozia. Fabryczna turbosprężarka została zmodyfikowana przez Precision Turbo & Engine i zapewnia o 18% większy przepływ powietrza. Samochód otrzymał także nowy układ dolotowy i zmieniony wydech. Dodajmy do tego jeszcze modyfikacje komputera sterującego silnikiem i 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik GR Supry Heritage Edition wytwarza ponad 500 koni mechanicznych.
Odpowiedni poziom przyczepności przy tak dużej mocy zapewniają opony Toyo Proxes R888R. Z przodu ich rozmiar wynosi wielkie 295/30, a z tyłu rośnie do jeszcze bardziej imponującej wartości 305/30. Ogromne ogumienie naciągnięto na 19-calowe obręcze HRE. Za zatrzymywanie rozpędzonej GR Supry Heritage Edition odpowiadają zaś hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu oraz nawiercanymi tarczami o średnicy 380 mm.
By pomieścić znacznie szersze koła w fabrycznych nadkolach MTC musiało zmodyfikować też zawieszenie. Dzięki pomocy firmy Scarbo Performance układ resorujący tylnej osi został kompletnie przebudowany, a jego elementy powędrowały do wnętrza auta. W zawieszeniu znalazły się również regulowane amortyzatory TEIN.