Yamaha prezentuje nowości na rok 2016

W 2016 roku Yamaha powiększy gamę motocykli MT o model MT-03 oraz MT-10. Z kolei do linii z segmentu Sport Heritage dołączył XSR900

Yamaha MT-03
Yamaha MT-03Informacja prasowa (moto)

Yamaha MT-03 - inspirowana alternatywnymi subkulturami motocyklowymi

Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.

Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podnóżków została pomyślana w taki sposób, aby stworzyć wyprostowaną pozycję kierowcy, dostosowaną do osób o różnych gabarytach.

Wskaźnik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części. Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.

MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. Ten efektywny układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom siły hamowania, pozwalając kierowcy MT-03 na dużą kontrolę nad maszyną zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym.

Yamaha MT-03

Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 
Yamaha MT-03 

Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, jednocześnie oferując długotrwałe działanie.

Yamaha XSR900 - motocykl uliczny w stylu retro

Yamaha XRS900Informacja prasowa (moto)

XSR900 dostarcza autentycznych przeżyć przy minimalnym wykorzystaniu części wykonanych z plastiku, w zamian oferując elementy z wysokiej jakości materiałów. 14-litrowy zbiornik paliwa z aluminiową pokrywą znajduje się w centralnym punkcie motocykla, przed dwupoziomowym, obszywanym siedziskiem, który dopełniają przedni i tylny aluminiowy błotnik, aluminiowe osłony boczne i sportowy, aluminiowy wspornik reflektora. Układ wydechowy pomalowany na czarny, matowy kolor i z kontrastującą, polerowaną zaślepką tłumika zapewnia gardłowy dźwięk.

XSR900 napędza 3-cylindrowy, rzędowy silnik wykonany w technologii Crossplane, o pojemności 850 ccm. Ta chłodzona cieczą, 4-suwowa jednostka jest zbudowana w oparciu o najnowsze motocyklowe technologie, takie jak system kontroli trakcji (TCS) czy sprzęgło antyhoppingowe (A&S).

Yamaha XSR900

Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 
Yamaha XSR900 

Kontrola trakcji jest w pełni regulowana i oferuje trzy tryby pracy, które służą do jazdy w różnych warunkach drogowych. Kierowcy mogą wybrać minimalny lub maksymalny poziom ingerencji systemu, a także wyłączyć go całkowicie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Sprzęgło antyhoppingowe poprawia wygodę i przyjemność z jazdy przez łagodniejszy ruch maszyny, który jest możliwy za sprawą wstecznego momentu obrotowego podczas redukcji biegów. Tworzy on również lżejsze wyczucie sprzęgła, zapewniając większą pewność podczas startu i zatrzymania, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.

Tym, co utrzymuje w ryzach temperament tego motocykla, jednocześnie zapewniając kierowcy większą kontrolę, są ustawienia przedniego i tylnego zawieszenia. Przedni widelec upside down o średnicy goleni 41 mm i tylny amortyzator Monocross zostały zapożyczone od wiodącego w klasie MT-09, które po niezbędnych modyfikacjach świetnie się spisują w XSR900.

Yamaha MT-10 - naked o wyjątkowej mocy

Yamaha MT-10Informacja prasowa (moto)

Silnik MT-10 został opracowany w oparciu o najnowszą 4-cylindrową jednostkę w układzie rzędowym, o pojemności 998 cm3, wykonaną w technologii Crossplane z motocykla YZF-R1, która jest powszechnie uznana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie i ekscytujących konstrukcji w swojej klasie.

Yamaha D-MODE oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy silnika, które zostały dostosowane do różnych warunków i sytuacji na drodze. Kluczem do ich funkcjonowania jest system elektroniczny YCC-T, który jest w stanie natychmiastowo zmienić charakter silnika, dostosowując otwarcie przepustnicy, czas zapłonu oraz ilość wtryskiwanego paliwa. Tryb "Standard", który zapewnia płynny charakter jazdy w pełnym zakresie obrotów, został opracowany z myślą o jeździe w zróżnicowanych warunkach drogowych. Tryb "A" oferuje bardziej sportowe właściwości w niskim i średnim zakresie obrotów, dodając jeździe wrażeń i emocji, podczas gdy tryb "B" dostarcza łagodniejszą charakterystykę i jest zaprojektowany do użytku w sytuacjach wymagających bardziej delikatnego posługiwania się przepustnicą, np. na śliskich nawierzchniach lub nierównych ulicach.

Yamaha MT-10

Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 
Yamaha MT-10 

W celu umożliwienia kierowcy czerpania przyjemności z mocy i osiągów MT-10 w różnych warunkach, motocykl wyposażono w 3-stopniowy System Kontroli Trakcji (TCS), który może być wyłączony w razie potrzeby. Działanie systemu polega na monitorowaniu uślizgu tylnej opony i w razie jego wykrycia YCC-T automatycznie steruje otwarciem przepustnicy, czasem zapłonu i ilością wtryskiwanego paliwa w celu przywrócenia przyczepności tylnego koła, zwiększając kontrolę nad pojazdem.

Poziom 1 charakteryzuje się najniższym stopniem ingerencji TCS i został zaprojektowany z myślą o jeździe sportowej, podczas gdy poziom 2 jest odpowiedni dla normalnej jazdy ulicznej, a poziom 3 do użytku w mokrych lub śliskich warunkach, gdy przyczepność tylnego koła jest wyjątkowo niska.

Zaawansowane technologicznie sprzęgło A&S w motocyklu MT-10 jest podobne do tego, którego użyto w YZF-R1 nowej generacji, a jego kompaktowa konstrukcja oferuje liczne korzyści dla kierowcy podczas przyspieszania i zwalniania.

Główną właściwością sprzęgła A&S Yamahy jest jego specjalnie zaprojektowana ukośna krzywka, która znajduje się między koszem sprzęgła a dociskiem. Mechanizm ten zwiększa siłę sprężyn sprzęgła i w konsekwencji pozwala na wykorzystanie ich w mniejszym stopniu w MT-10, umożliwiając dużo lżejszą obsługę dźwigni sprzęgła.

Wzajemne położenie kierownicy, siedziska i podnóżków, a także kształt i pozycja pokrywy zbiornika paliwa i wykorzystanie szerokiej kierownicy zostały zaprojektowane tak, aby pozwalać kierowcy na utrzymanie przyczepności kolan i dobrego ułożenia niższych partii ciała podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania, a dodatkowym wsparciem przy zwiększaniu prędkości jest wbudowany ogranicznik ruchu bioder.

Wysunięta do przodu, pochylona pozycja kierowcy została ustawiona pod nieco większym kątem niż w MT-09, zapewniając wygodę podczas jazdy z większą prędkością, podczas gdy szeroka, cofnięta i bardziej pionowa kierownica wraz z poziomym, obszernym siedziskiem kierowcy oferują naturalną i elastyczną pozycję, ułatwiającą sportową jazdę.

Przednia owiewka z dwoma reflektorami, kompaktowe owiewki boczne i konstrukcja pokrywy obszernego zbiornika paliwa o mocnych, kanciastych krawędziach podkreślają sylwetkę MT-10 o przesuniętym do przodu środku ciężkości. Ten charakterystyczny wygląd rodziny MT został wzmocniony przez wykorzystanie wąskiej i lekkiej ramy tylnej i długiego wahacza, które kierują uwagę na muskularną, sportową przednią część MT-10.

Zawieszenie MT-10 zostało opracowane na bazie cenionych systemów, wykorzystywanych w najnowszej generacji YZF-R1. Z przodu kartridżowy widelec KYB posiada 43 mm rury i oferuje 120 mm skok. Nowe ustawienia, opracowane specjalnie dla modelu MT-10 zapewniają płynne działanie podczas skoku początkowego w warunkach małego obciążenia, podczas gdy przy dużym obciążeniu przedni widelec oferuje precyzyjną reakcję i wyczucie przedniego koła dla lepszej kontroli.

MT-10 jest wyposażony w dwie, pływające tarcze przednie o średnicy 320 mm oraz montowane radialnie, 4-tłoczkowe przeciwstawne zaciski tłokowe o spiekanych klockach. Ta zaawansowana technologicznie konstrukcja jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej wydajnych systemów zastosowanych w motocyklu typu Naked, zapewniając kierowcy MT-10 doskonałą kontrolę i wyjątkową siłę hamowania. Przedni układ hamulcowy klasy Supersport jest dopełniony 220 mm tylną tarczą z zaciskiem typu pin-slide, która zapewnia odpowiednie wyczucie i precyzyjną reakcję, podczas gdy system ABS jest zamontowany jako funkcja standardowa.

Yamaha MT-10Informacja prasowa (moto)

Jako uzupełnienie zaawansowanej specyfikacji MT-10, ten litrowy motocykl Naked o wysokich osiągach wyposażono w nowy, wielofunkcyjny panel przyrządów z wyświetlaczem LCD. Czytelny panel obejmuje takie funkcje, jak cyfrowy prędkościomierz, słupkowy wyświetlacz obrotów, wskaźnik paliwa, licznik przebytej drogi, wskaźnik załączonego biegu i inne. Wskaźnik odpowiedniego momentu zmiany biegu może być ustawiony według indywidualnych preferencji kierowcy, a obrazkowe kontrolki w przejrzysty sposób wyświetlają ostrzeżenia i funkcje, które aktualnie są w użyciu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas