Suzuki AN 400 burgman

Od dawna wiadomo, że jedyna receptą na zatłoczone miejskie ulice jest skuter. Ze względu na swoją specyficzną konstrukcję nie wymaga on zakładania specjalnych ubiorów do jazdy, więc swobodnie można dosiadać go w garniturze czy sukience. Przeważnie są to lekkie zwrotne pojazdy z silnikiem 50 ccm. Od niedawna jednak rollery znalazły nowe zastosowanie. Okazuje się, że można używać ich również jako pojazdów do dalekiej turystyki. Wystarczy nieco powiększyć gabaryty i zainstalować silnik o pojemności 250 ccm, aby daleka podróż skuterem stała się prawdziwą przyjemnością.


Dotychczasowe standardy w budowie skuterów przełamała firma Suzuki, prezentując burgmana 400. Po raz pierwszy zastosowano w tego rodzaju pojeździe czterosuwowy silnik o pojemności 400 ccm i mocy 35 KM. Dzięki temu skuter osiągnął dynamikę jazdy porównywalną z klasycznym, pełnowymiarowym motocyklem, nie tracąc nic z właściwości skutera. Tak jak we wszystkich tego typu konstrukcjach zastosowano bezstopniową automatyczną przekładnię, więc kierowca nie musi męczyć się uciążliwą zmianą biegów. Ze względu na spory ciężar pojazdu burghman posiada zintegrowany układ hamulcowy, dosyć rzadko stosowany w jednośladach. Przy pomocy jednej dźwigni uruchamiane są hamulce obu kół, co znacznie skróciło drogą hamowania, a jednocześnie wymaga mniej wysiłku od kierującego.

Reklama

Suzuki burgman produkowany jest już od roku z jednostką napędową 50 ccm. Po dokładnym przetestowaniu konstrukcji inżynierowie z Hamamatsu zdecydowali się na zainstalowanie zupełnie nowego, znacznie większego silnika. Było to możliwe dzięki temu, że burgman projektowany był z założeniem, że silnik 250 ccm jest tylko wstępną najmniejszą jednostką napędową. Skuter konstruowano tak, aby mógł współpracować nawet z silnikiem 650 ccm o mocy 50 KM. Jednak budowa tak olbrzymiego skutera z pewnością nie nastąpi jeszcze w tym stuleciu.

Jak na razie burgman 400 jest bezsprzecznie największym i najszybszym skuterem świata. Dzięki długości 2,26 m i ciężarowi 175 kg na drodze zachowuje się wyjątkowo stabilnie i doskonale sprawdza się w długich trasach. Dzięki dużemu silnikowi można rozpędzić pojazd do 160 km/h. Dla podwyższenia komfortu jazdy zastosowano w nim hydrauliczne zawieszenia z szeroką możliwością regulacji. Pod siedzeniem znajduje się obszerny schowek, mogący pomieścić nawet 2 kaski czy sporych rozmiarów neseser. Dodatkowo można zainstalować tylny kufer, a wtedy burgman staje się normalnym pojazdem turystycznym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: skuter | silnik | Suzuki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy