Polska stoi elektrykami! Najpierw eVan1, a teraz elektryczny jednoślad

Rozwój pojazdów elektrycznych w Polsce nabiera rozpędu. Ledwie kilka dni temu opisywaliśmy wyjątkowy projekt eVan, a teraz prezentujemy elektryczny skuter M50e nawiązujący do historycznych skuterów WFM Osa.

Coraz większa popularność pojazdów elektrycznych jest widoczna również na polskich drogach. Polscy konstruktorzy również próbują swoich sił w starciu z nadchodzącą rewolucją i wychodzi im to coraz lepiej. Co prawda wciąż czekamy na oficjalną premierę polskiej Izery, ale nie oznacza to, że w tym temacie nad Wisłą niewiele się dzieje. Ledwie kilka dni temu mogliśmy podziwiać elektryczny samochód dostawczy eVan1 od Innovation AG. Mniej więcej w tym samym czasie nowoczesny, napędzany energią elektryczną skuter w stylu retro zaprezentowała Warszawska Fabryka Elektryków.

Reklama

M50e nawiązuje wyglądem do WFM Osy

Wygląd skutera M50e jest nieprzypadkowy - nawiązuje do historycznego modelu Warszawskiej Fabryki Motocykli, który pół wieku temu był popularny na naszych drogach. Chodzi oczywiście o Osę, która była polską wariacją na temat kultowej włoskiej Vespy. M50e jest łudząco podobny do Osy, jednak pod okrągłymi pełnymi kształtami kryje się nowoczesna technologia.

Elektryczny skuter z dużym zasięgiem

Choć producent nie podaje jakim dokładnie silnikiem napędzany jest M50e, zdradza najważniejsze dane techniczne. WFE M50e będzie skuterem klasy 50 o mocy maksymalnej wynoszącej 4 kW, ale bardziej imponuje tu moment obrotowy wynoszący aż 150 Nm na kole, dostępny właściwie od momentu przekręcenia manetki. W energię zasilać będą go dwa warianty baterii marki LG o pojemności 45 i 75 Ah, które pozwolą przejechać odpowiednio 75 i aż 150 km na jednym ładowaniu. M50e rozpędza się maksymalnie do 45 km/h (kategoria motorowerów)

Minimalny czas ładowania baterii ma wynosić 4h (w wariancie 75 km), a żywotność baterii ma pozwolić na około 1000 cykli ładowania. Skuter razem z mniejszą baterią waży zaledwie 95 kg, a z dużą 105.

Retro maszyna składana ręcznie

Uwagę z pewnością przyciąga nietuzinkowy, bardzo klasyczny wygląd skutera - obłe kształty, pełne koła z balonowymi oponami, efektowna lampa LED, czy klasyczne, pikowane siodło robią pozytywne wrażenie. M50e jest maszyną składaną ręcznie, a dodatkowo producent daje duże pole do popisu dla indywidualistów - dostępna będzie szeroka gama kolorów a także wyjątkowych akcesoriów dzięki czemu każdy M50e może być niepowtarzalnym egzemplarzem.

Zamówienia w przedsprzedaży ruszą na dniach, a producent obiecuje, że pierwsze zamówione egzemplarze trafią do klientów jeszcze przed sezonem letnim 2024. Cena nie jest jeszcze ustalona.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: skutery elektryczne | motocykle | jednoślady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy