Jeszcze grubszy grubas
Harley-Davidson zaprezentował nową generacją motocykla FLSTFSE Screamin' Eagle Fat Boy. Podstawową różnicą do bieżącej generacji są... jeszcze grubsze koła.
Na 17-calową felgę tylną o szerokości 6 cali trafiła opona Dunlop o rozmiarze 200/55. Wcześniej stosowane było ogumienie 150/80 zakładane na felgę 16-calową. Tak znaczące zwiększenie rozmiaru koła wymusiło poszerzenie ramy.
Większe koło znajdziemy również z przodu pojazdu. Na 17-calową felgę trafiła opona w rozmiarze 140/70.
Chcąc utrzymać zwartą sylwetkę oraz niski środek ciężkości konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie niższego zawieszenia.
Motocykl jest napędzany silnikiem Screamin' Eagle 103 Stroker TWin Cam o pojemności 1.7l. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 130 Nm i dostępny jest przy 4000 obr/min. Silnik o wtryskowym zasilaniu współpracuje z hydraulicznym sprzęgłem o podwyższonej wytrzymałości.