BMW C Evolution po zmianach
Z początkiem 2014 roku w ofercie BMW Motorad zadebiutował skuter BMW C Evolution, czyli elektryczna odmiana popularnych C600 Sport i C600 GT.
Teraz, po niemal trzyletniej rynkowej karierze, bezemisyjny pojazd doczekał się kilku poważnych zmian. Jakie nowości przygotowała dla swoich klientów niemiecka firma?
Skuter, tak jak do tej pory, oferowany będzie w dwóch odmianach. "Europejskiej" - przygotowanej z myślą o klientach dysponujących prawem jazdy kategorii A1 - i wzmocnionej - o nazwie Long Range.
Słabsza odmiana legitymuje się - ograniczoną przepisami - mocą 11 kW (15 KM) i osiąga prędkość maksymalną 120 km/h. Zasięg - w zależności od stylu jazdy - wynosi około 100 km.
BMW C Evolution Long Range napędzany jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 19 kW (26 KM) - jest więc aż o 11 kW mocniejszy od poprzednika. Pojazd osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość 129 km/h i legitymuje się zasięgiem do 160 km.
W stosunku do poprzedniej generacji obie wersje otrzymały nowe akumulatory o pojemności 94 Ah, podobne do tych, jakich baterie spotkać można w nowym BMW i3 (do tej pory akumulator miał pojemność 60 Ah).
Standardowym wyposażeniem jest również nowy przewód do ładowania o zdecydowanie mniejszej średnicy. Silniki elektryczne są chłodzone cieczą, napęd przenoszony jest na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej i paska zębatego. Skutery wyposażono ponadto w system rekuperacji energii doładowujący baterie w czasie hamowania.