W PRL WSK była marzeniem każdego motocyklisty. Ostatnia zjechała z taśmy 40 lat temu

Ostatni motocykl marki WSK zjechał z linii produkcyjnej 31 października 1985 r.
Ostatni motocykl marki WSK zjechał z linii produkcyjnej 31 października 1985 r.Zbigniew JaśkiewiczPAP

W skrócie

  • Ostatni motocykl WSK zjechał z taśmy produkcyjnej dokładnie 31 października 1985 roku, kończąc erę rodzimych motocykli w Polsce.
  • WSK była marką, która umożliwiła komunikację po kraju w trudnych czasach powojennych i cieszyła się ogromną popularnością wśród Polaków.
  • Przyczyny upadku WSK to m.in. pojawienie się Fiata 126p i postępujące zacofanie technologiczne, a produkcja motocykli ustąpiła miejsca rozwojowi przemysłu śmigłowcowego.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Historia narodzin kultowej marki WSK. W PRL chcieli mieć ją wszyscy

WFM czy WSK? Różnica wynika z zakładu produkcyjnego

WSK miała szansę podbić świat. "Rodzina ptaków" miała być kluczem do sukcesu

Zobacz również:

Ile motocykli WSK wyprodukowano?

"Najciekawszy moment od 100 lat". Jakub Faryś z PZPM o motoryzacji w PolsceINTERIA.PL