Smukła Yamaha YZF-R6

Yamaha YZF-R6 poddana została gruntownemu face-liftingowi. Tegoroczny motocykl otrzymał nowy system elektronicznego wtrysku paliwa z podciśnieniowymi przepustnicami, dzięki czemu jego moc jest płynniej przekazywana. Nowy i mocniejszy, 16-zaworowy silnik DOHC, chłodzony cieczą, wypada znacznie lepiej w niskich zakresach obrotów. Jednostka ma pojemność 600 ccm, a moc 123 KM uzyskuje przy 13 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 68,5 Nm, uzyskiwany przy 12 000 obr/min. Nowe są między innymi lekkie aluminiowe cylindry, z powłoką ceramiczną oraz system wydechowy 4 w 1.

Smukła Yamaha YZF-R6
Smukła Yamaha YZF-R6INTERIA.PL
INTERIA.PL

Smukła sylwetka Yamahy przypomina motocykle GP. Smukłość ta uzyskana jest jednak kosztem ilości miejsca - mała jest odległość między kierownicą a siedzeniem. Owiewki są skromniejsze niż w innych, konkurencyjnych modelach. Przez to kierowcy nie jest najwygodniej przy dużych prędkościach, kiedy musi się chować przed opływającym motocykl powietrzem. Uwagę zwracają nowe agresywne reflektory soczewkowe.

INTERIA.PL

Motocykl jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i mimo wagi 162 kg całkiem łatwo się prowadzi, również na krętych drogach. Wszystko za sprawą dobrze zestrojonego zawieszenia. Zbiornik paliwa ma pojemność 17 litrów. Wymiary motocykla to: szerokość 690 mm, długość 2025 mm, wysokość 1090 mm. Rozstaw osi wynosi 1360 mm. Na kołach nowej yamahy znalazły się opony o rozmiarach: 120/60 ZR-17 z przodu i 180/55 ZR-17 z tyłu. Cena 42 900 PLN netto obejmuje system antynapadowy, dostępny w standardzie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas