Mocne wejście Ducati. Takiego silnika jeszcze nie było!

Marka Ducati pojawia się ostatnio głównie w kontekście następstw afery dieselgate. Głośno mówiło się niedawno o możliwości sprzedaży firmy przez szukającego oszczędności Volkswagena.

Nowy silnik Ducati
Nowy silnik DucatiInformacja prasowa (moto)

Na szczęście spekulacje dotyczące przyszłości (obecnie Ducati należy do Audi), nie odbijają się na poczynaniach włoskich konstruktorów. Na torze Misano World Circuit w Rimini firma zaprezentowała właśnie nową generację czterocylindrowych silników z serii Desmosedici stworzoną z myślą o przyszłych modelach produkcyjnych!

Nowe jednostki w układzie V legitymują się kątem rozwarcia cylindrów wynoszącym równe 90 stopni. Chociaż bazują na wykorzystywanych w MotoGP, zostały zoptymalizowane pod kątem pracy w normalnym ruchu drogowym. Mają większą pojemność - 1103 cm3 - co przekłada się na większy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości. Odmiana torowa - R - legitymuje się pojemnością poniżej tysiąca cm3.

W wersji drogowej wprowadzono szereg istotnych zmian. Inny jest m.in. wał korbowy i wałki rozrządu. Mimo tego bez zmian pozostała -maksymalna dozwolona przepisami Moto GP - średnica cylindra wynosząca 81 mm. W układzie dolotowym o zmiennej geometrii zastosowano owalne przepustnice. Stopień sprężania wynosi 14:1.

Nowy silnik DucatiInformacja prasowa (moto)

Osiągi generowane przez nowe jednostki z serii Desmosedici robią piorunujące wrażenie. Silniki osiągają maksymalny moment obrotowy 120 Nm dostępny w zakresie od 8 750 do 12 150 obr./min. Maksymalna moc - 210 KM - rozwijana jest przy 13 000 obr./min.

Standardowo jednostki współpracować mają z wielotarczowym, mokrym sprzęgłem i sześciostopniową skrzynią biegów wyposażoną w system DQS (up/down).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas