Theissen: Na Interlagos bolidy będą 8 procent słabsze

Przed teamami Formuły 1 dwa ostatnie Grand Prix sezonu 2009. Dyrektor BMW-Sauber, Mario Theissen nazywa je "ostatnią prostą". Zdradza też, że na torze Interlagos w Brazylii silniki w bolidach Roberta Kubicy i Nicka Heidfelda dysponować będą o osiem procent niższą mocą.

Bolidy na torze Interlagos tracą około 8 procent mocy. Nie inaczej będzie z BMW Kubicy
Bolidy na torze Interlagos tracą około 8 procent mocy. Nie inaczej będzie z BMW KubicyAFP

"Brazylia to kolejny tradycyjny tor w kalendarzu, a ostatni wyścig w Abu Zabi będzie za to wyprawą na nowe dla nas terytorium" - podkreśla dyrektor BMW. Cel na dwa ostatnie Grand Prix? Zdobyć tak wiele punktów jak to tylko możliwe.

"W pięciu ostatnich wyścigach zdobywaliśmy punkty" - przypomina.

Na Interlagos panować będą jednak specyficzne warunki przez co zmniejszy się znacznie moc bolidów. Także tych ze stajni BMW-Sauber.

"Tor w Brazylii leży 800 metrów nad poziomem morza. Ze względu na mniejszą gęstość powietrza wszystkie silniki tracą około osiem procent mocy. Przez to jednostki napędowe zużywają się w nieco mniejszym stopniu. To pasuje nie tylko naszemu zespołowi. Nick będzie nadal korzystał z dziewiątego silnika, który założono w Singapurze, a Robert z ósmego - także 'napoczętego' w Singapurze" - zdradza Theissen.

"Oczywiście chcemy uniknąć konieczności założenia kolejnej jednostki napędowej, bo to będzie oznaczało karę w postaci przesunięcia o 10 pozycji do tyłu na starcie" - informuje boss BMW-Sauber.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas