Hyundai związał się z Uberem. Celem promocja aut na prąd
Hyundai Motor nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą Uber.
Hyundai zapewni kierowcom partnerskim korzystającym z aplikacji Uber modele Kona Electric i IONIQ Electric. Na razie współpraca będzie rozwijana w Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii.
Ogłoszenie współpracy między firmami zbiegło się w czasie z zapowiedzią Ubera o osiągnięciu bezemisyjnej mobilności do 2030 r. Do 2025 r. 50% łącznej liczby kilometrów przejechanych przez Ubera w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Lizbonie, Londynie, Madrycie i Paryżu, ma odbywać się z wykorzystaniem samochodów elektrycznych.
Siedem wymienionych europejskich stolic do końca 2021 r. będzie stanowiło 80% europejskiego biznesu Ubera. W ramach tego zobowiązania Klienci będą mogli wybrać opcję jazdy samochodem elektrycznym przy rezerwacji przejazdu.
Obie firmy przeprowadzą szereg badań, sprawdzając w jaki sposób współpraca może przyspieszyć popularyzację pojazdów bezemisyjnych marki Hyundai i infrastruktury pojazdów elektrycznych w europejskich miastach. Kierowcy partnerscy korzystający z aplikacji Uber otrzymają dostęp do modeli IONIQ Electric i Kona Electric, a także przyszłych pojazdów bezemisyjnych firmy Hyundai.
W przyszłości Hyundai i Uber zamierzają opracować wspólne plany marketingowe i edukacyjne w celu promowania samochodów elektrycznych i związanych z nimi korzyści dla kierowców współpracujących z firmą Uber, a także oferowania jazd próbnych, które pozwolą kierowcom na bezpośrednie zapoznanie się z pojazdami o zerowej emisji.
***