Ford E-Transit. Konkurencja właśnie zaczęła mieć spory problem
Ford E-Transit jest jak najlepszy uczeń w klasie - uczy się najkrócej, a potrafi najwięcej.
Forda E-Transita będzie można zamówić tylko w wybranych salonach Forda. Dlaczego? Chodzi o zagwarantowanie klientom odpowiedniego poziomu obsługi. Sieć wyspecjalizowanych dilerów BEV (Battery Electric Vehicles). Łącznie to aż 35 punktów, w tym 27 posiadających status Transit Centrum. Marka zapewnia w nich pełną obsługę posprzedażną i serwisową pojazdów elektrycznych.
Spis treści:
Ford E-Transit - wyposażenie
Z wyglądu elektryczny Transit od spalinowych odpowiedników różni się tylko kratką wlotu powietrza, która - w przypadku E-Transita - ma charakterystyczne niebieskie listwy. Cała reszta pozostała bez zmian. Na liście wyposażenia standardowego elektrycznego dostawczaka Forda znajdują się m.in.:
- klimatyzacja automatyczna EATC,
- 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4,
- elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold,
- uruchamianie samochodu za pomocą przycisku czy E-Shifter,
- rotacyjny selektor zmiany przełożeń.
Funkcjonalności bazowej wersji dopełnia winylowa podłoga przedziału ładunkowego. Opcjonalnie dostępny jest natomiast Pro Power OnBoard, a więc system, przez który samochód może zmienić się w źródło prądu. Dostarcza maksymalnie 2,3 kW mocy, dzięki czemu można używać np. elektronarzędzi bez stacjonarnego źródła prądu. Wprowadzając swój pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy na rynek, Ford zadbał także o kwestie bezpieczeństwa. E-Transit dostępny jest z funkcją automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.
Co ważne, baterie samochodu umieszczono pod podłogą, dzięki czemu w żaden sposób nie ucierpiała przestrzeń ładunkowa, której maksymalna pojemność wynosi 15,1 m3. Zmiany dotknęły natomiast zawieszenie, które zostało ulepszone - resory ze spalinowej wersji Transita zostały zastąpione wielowahaczowym zawieszeniem tylnym.
System multimedialny w E-Transicie
Sercem wnętrza samochodu jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 12-calowym, dotykowym ekranem. To obecnie najnowocześniejszy system komunikacji i rozrywki Forda. Jedną z jego najważniejszych cech są bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up, które sprawiają, że samochód z biegiem lat może stawać się coraz lepszy i oferować funkcje niedostępne w momencie jego zakupu. Moc obliczeniowa systemu jest dwukrotnie większa niż SYNC 3. E-Transit ma wbudowaną nawigację satelitarną, a system dostarcza też informacji o natężeniu ruchu, cenach paliw i energii, dostępnych miejscach parkingowych, a przede wszystkim wyznacza trasę z uwzględnieniem zasięgu pojazdu.
E-Transit - zasięg, moc i wersje napędu
Ford E-Transit
Ford E-Transit 2022
Elektryczny Ford Transit dostępny jest w 22 wariantach. Wszystkie są wyposażone w umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności użytkowej 67 kWh.
Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia - van, van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną. Każda wersja jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych o mocy 184 KM albo 269 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm, a napęd przekazywany jest na tylne koła.
Jako van samochód dostępny jest w dwóch seriach - 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3 500 kg) i 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4 250 kg). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi - wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1 630 kg w wersji 425 L3H2.
E-Transit van brygadowy jest dostępny w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4 250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru pozostaje wysokość dachu - H2 i H3. E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną jest dostępny zarówno w serii 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi - L3 i L4.
Zasięg dostępnych w Polsce wersji wynosi od 240 kilometrów dla wersji 350 L4H3 do 308 km dla wersji 425 L4H3. Harmonogram ładowania E-Transita pozwala rozpocząć ładowanie pojazdu tak, aby zakończyło się ono tuż przed rozpoczęciem pracy. Pozwala to na uzyskanie optymalnej temperatury baterii, a tym samym zmaksymalizowanie zasięgu pojazdu.
Elektryczny Ford E-Transit - cena
Ceny modelu rozpoczynają się od 226 770zł (cena detaliczna bez VAT) za wersję E-Transita podwozie z kabiną serii 350 L3 i silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a brygadowego vana od 245 660 zł. To niezwykle konkurencyjna oferta w tym segmencie, szczególnie analizując osiągi, możliwości oraz wyposażenie standardowe pojazdu. Samochód w wersjach z serii 350 (kategoria pojazdu N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu "Mój Elektryk". Dofinansowanie może wynieść nawet 70 000 zł. Cennik elektrycznego Transita nie jest tym, z czego są zadowoleni konkurenci - e-Transit wypada na ich tle najlepiej, oferując największy zasięg za najniższą cenę.
Ford Transit reprezentuje segment pojazdów dostawczych, w którym marka jest znaczącym graczem – zarówno w USA, Europie, jak i Polsce. Biorąc pod uwagę naszą strategię elektryfikacji, oczywistym jest, że w naszym portfolio musiał pojawić się także całkowicie elektryczny samochód dostawczy. E-Transit oferuje klientom nie tylko niższe koszty operacyjne, ale także innowacyjne technologie, dzięki którym będą oni mogli zwiększyć wydajność swojego biznesu. Dodając do tego uniwersalność, możliwości zabudów oraz ładowność porównywalną ze spalinowym Transitem nie mamy wątpliwości, że samochód odniesie rynkowy sukces