Elektryczne samochody oznaczają dużo zmian

Audi przenosi ideę mobilności elektrycznej poza pojęcie motoryzacji, oferując swym klientom dostosowane do ich potrzeb kompleksowe systemy. By je wdrożyć, by połączyć swój nowy, elektryczny model Audi e-tron z infrastrukturą domową użytkownika, cztery pierścienie nawiązały współpracę z dwoma nowymi partnerami.

Inteligentna interakcja z domowymi systemami zarządzania energią stworzonymi przez firmy SMA Solar Technology i Hager Group umożliwia zoptymalizowane kosztowo ładowanie akumulatorów, a nawet, w razie takiej potrzeby, wykorzystanie w tym celu zrównoważonej instalacji fotowoltaicznej.

Audi oferuje różne rozwiązania umożliwiające ładowanie akumulatorów w domu, który bez wątpienia jest miejscem gdzie odbywa się większość takich operacji. Standardowy, kompaktowy system umożliwia ładowanie z mocą wyjściową do 11 kW. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc do 22 kW, o ile nasze Audi e-tron wyposażone jest w drugą, dostępną na życzenie ładowarkę. Wykorzystując domowy system zarządzania energią HEMS, system connect łączy również samochód z domową infrastrukturą poprzez sieć Wi-Fi, dając możliwość użycia inteligentnych funkcji ładowania. "Utrzymując niezmiennie standardy jakości segmentu premium chcemy, by elektryczny samochód bezprzewodowo łączył się z inteligentnie osieciowanym domem i w ten sposób tworzył realną wartość dodaną dla klienta. To powód, dla którego połączyliśmy siły z dwoma wiodącymi na rynku dostawcami systemów zarządzania energią w domu, czyli z Hager Group i SMA Solar Technology. Wierzymy, że współpraca zaowocuje stworzeniem systemu ładowania, który będzie najbardziej wygodny dla użytkownika" -wyjaśnia Fermin Soneira, szef marketingu produktów w AUDI AG.

Ładowanie zoptymalizowane pod względem kosztów i emisji CO2

Wykorzystując system ładowania connect i zrównoważony system HEMS, klient ma możliwość ładowania Audi e-tron w dopasowanej do swych potrzeb i możliwości taryfie opłat za energię elektryczną. W ten sposób można ładować akumulator w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza, uwzględniając przy tym indywidualne czynniki, takie jak planowany czas wyjazdu i aktualny poziom naładowania.

Reklama

System connect pozyskuje niezbędne tu informacje o stawkach opłat albo bezpośrednio z HEMS albo z danych, które klient wcześniej wprowadził do portalu myAudi. Jeśli dom wyposażony jest w system fotowoltaiczny, użytkownik może zoptymalizować proces ładowania akumulatora, tak by większość energii niezbędnej do naładowania Audi e-tron generowana była właśnie przez ogniwa fotowoltaiczne. Elektryczny SUV bierze przy tym pod uwagę prognozowane okresy najlepszego nasłonecznienia i aktualny poziom przepływu energii elektrycznej wytworzonej w domu do sieci publicznej.

Ochrona przed tzw. blackoutem

Inteligentne funkcje ładowania chronią też klienta w przypadku tzw. blackout’u. Samochód zawsze ładowany jest do maksymalnego poziomu możliwego do uzyskania w domowej sieci elektrycznej. System uwzględnia przy tym zapotrzebowanie na elektryczność innych odbiorników w domu, tak by uniknąć przeciążenia sieci i co za tym idzie rozłączenia bezpieczników. Indywidualne statystyki i postęp procesu ładowania można kontrolować na stronie internetowej myAudi i w aplikacji myAudi app na smartfonie. Poza czasem ładowania i ilością pobranej energii elektrycznej, system dostarcza również szczegółowych informacji na temat kosztów. Dane te przechowywane są na zabezpieczonym serwerze, a portal daje możliwość tworzenia statystyk i ich dalszego eksportu.

E-tron to początek nowej ery Audi. Koncern jest w tej chwili w procesie przekształcania się z klasycznego wytwórcy samochodów, w dostawcę kompleksowych systemów mobilności. Dzięki szerokiej gamie inteligentnych rozwiązań i opcji ładowania zarówno w domu, jak i w drodze, użytkownicy tego pojazdu mogą cieszyć się wrażeniami z elektrycznej jazdy bez żadnych kompromisów.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy