Samochody z niskim przebiegiem – dlaczego warto importować auta z Japonii?
Zakup samochodu z Japonii to ostatnio popularny wybór wśród europejskich kierowców, poszukujących nietuzinkowych aut, które mają bogate wyposażenie, mocne silniki i niski przebieg. Dlaczego samochody z kraju kwitnącej wiśni są tak popularne? Co sprawia, że w znakomitej większości mają doskonały stan techniczny?
Polacy coraz chętniej kupują samochody z Japonii i choć kraj ten nie jest w czołówce importu, to jednak liczby mówią same za siebie. Tylko w pierwszych dwóch miesiącach 2024 r. odnotowano wzrost importu aut z kraju kwitnącej wiśni na poziomie prawie 50 proc. Tak wynika z danych IBRM Samar. Samochody sprowadzane z Japonii często zaskakują swoim doskonałym stanem technicznym, a ich atrakcyjność podnosi fakt, że w dużej mierze są z kierownicą po lewej stronie.
Decydując się na sprowadzenie auta z Japonii, klienci często kierują się niskim przebiegiem, za którym idzie doskonały stan techniczny. Z czego to wynika? Kluczem jest tutaj doskonale zorganizowany transport zbiorowy, z którego korzystają nie tylko przedstawiciele niższych klas. Szybkie pociągi i rozbudowane sieci metra w dużych miastach zachęcają do tego, by samochód był używany tylko wtedy, kiedy jest to naprawdę potrzebne lub dla rekreacyjnych weekendowych przejażdżek.
Nie trzeba też być detektywem, żeby założyć, że zamożni Japończycy, podobnie jak zamożni Europejczycy, mają w swoich garażach więcej niż jeden samochód. Dlatego każdy wyjazd to trudna sztuka wyboru. W ślad za niskim przebiegiem idzie też doskonały stan techniczny pojazdów, ale to tylko jeden z czynników.
Odpowiedzi na to pytanie należy szukać nie tylko w portfelach właścicieli, ale również w rygorystycznym systemie kontroli pojazdów - Shaken. Pierwsze badanie przeprowadza się 3 lata po rejestracji nowego pojazdu, a każde kolejne jest przeprowadzane co 2 lata. Diagnosta sprawdza zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, opony i inne elementy pojazdu. Sprawdzana jest też zgodność silnika i układu wydechowego z normami emisji spalin.
Jednocześnie system Shaken nie dopuszcza przeprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach, dlatego samochody z Japonii są takie, jak je fabryka stworzyła. Nie brakuje oczywiście kierowców, którzy chcą wykazać się sprytem i czasowo usuwają modyfikacje przed udaniem się na stację diagnostyczną.
Koszt badania to równowartość od 3 do 6 tys. zł, więc nikt nie chce ryzykować utraty takiej sumy pieniędzy. Jeżeli auto nie przejdzie badania technicznego lub kierowca go nie przeprowadzi, to naraża się na punkty karne, karę finansową, a nawet odholowanie pojazdu na parking depozytowy.
W wielu przypadkach zamożni Japończycy nie zadowalają się samym faktem, że mogą mieć Porsche, BMW M lub Mercedesa AMG. Dlatego dodatkowo podnoszą prestiż, pokazując, że potrafią prowadzić auto z kierownicą po lewej stronie w ruchu lewostronnym. Robią to ze wszystkimi tego konsekwencjami, ponieważ chcąc zapłacić za autostradę, muszą wysiadać z auta na bramkach. Jeżeli zgłodnieją i podjadą do restauracji drive through, to muszą się nagimnastykować, żeby sięgnąć po torbę z jedzeniem. Dla europejskich klientów jest to oczywiście ogromny plus, ponieważ kierownica po lewej stronie ułatwia przygotowanie auta do rejestracji np. w Polsce i dalsze jego użytkowanie.
Jeżeli chcesz sprowadzić samochód z Japonii, to musisz wiedzieć, że na tamtejszym rynku w licytacji mogą brać udział tylko firmy zarejestrowane w kraju kwitnącej wiśni. Dlatego najczęściej zakupy odbywają się przez pośredników. Jedną z najbardziej doświadczonych firm na rynku jest Sakura Motors. Proces zakupu z udziałem pośrednika jest prosty i transparentny.
Wszystko zaczyna się od określenia potrzeb i budżetu. Już na pierwszym spotkaniu dowiesz się, ile może kosztować import auta z Japonii. Każde z wystawionych na licytacji aut ma szczegółową ocenę stanu technicznego, która pomaga potencjalnemu nabywcy w podjęciu decyzji, czy zamierza o nie walczyć.
Po wygranej licytacji wystarczy przelać pieniądze na konto domu aukcyjnego i po tym kroku pośrednik organizuje transport auta do portu, a następnie fracht do Europy i transport pod wskazany adres. Sprowadzając auta z Japonii, Sakura Motors pomaga też przy formalnościach w porcie, opłatach celnych, akcyzowych i skarbowych, a także w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Zlecenie całego procesu pośrednikowi sprawia, że możesz spokojnie czekać na swoje wymarzone auto. Firma często zachęca swoich klientów do brania udziału w licytacjach, ponieważ można skorygować budżet lub np. zmienić zdanie i wybrać inny samochód. Ważne, żeby powierzyć zadanie doświadczonym fachowcom, którzy sprawnie przeprowadzą cię przez cały proces aż do szczęśliwego zakończenia, kiedy auto stanie na twoim podjeździe.