Ford Puma: oszczędny i wygodny SUV, obok którego nie sposób przejść obojętnie

Choć SUV-y kojarzą się z samochodami nijakimi, jeśli chodzi o wygląd, wcale tak być nie musi. Przeczy temu choćby dynamiczna, modna i przyciągająca wzrok stylistyka nadwozia nowego Forda Puma. „Kradnie spojrzenia, zdobywa miasta” – hasło promujące model nie jest przypadkowe. Ale... jak się jeździ tym wyrastającym na czołowego gracza w segmencie miejskich SUV-ów autem?

Ford Puma: SUV, który przełamuje stereotypy

Nowy Ford Puma zadaje kłam nie tylko tezie, że SUV musi wyglądać nijako. Przeczy także temu, iż samochód o stosunkowo niewielkich, kompaktowych gabarytach zawsze posiada niewielkie wnętrze. Puma to jednak nie tylko sporo przestrzeni w środku, ale również bogate wyposażenie. Fotele z funkcją masażu, panoramiczny dach, automatyczna skrzynia biegów Powershift czy otwieranie i zamykanie bagażnika ruchem nogi - elementy te dotąd kojarzyły się raczej z modelami wyższych klas. Wszystko to znalazło swoje odzwierciedlenie w trzech z rzędu wygranych w prestiżowym plebiscycie "What Car?". Autorzy zestawienia nie mieli wątpliwości - nowa Puma to najlepszy mały SUV dostępny obecnie na rynku.

Promocyjne ceny Forda Puma sprawdzisz tutaj

Ford Puma: SUV, który wyróżnia się z tłumu

Kompaktowy SUV, czyli mały bagażnik, prawda? Otóż nie. Ford Puma to jedna z największych przestrzeni bagażowych w swojej klasie - pojemność, którą można osiągnąć, wynosi aż 457 l. Pomocna w pakowaniu niezbędnych rzeczy z pewnością okaże się ponadto innowacyjna przegroda MegaBox. Dlaczego? Ponieważ umożliwia ona przewożenie przedmiotów o wysokości do 115 cm i wyposażona jest w wodoodporną powłokę. Wysokiej jakości materiały znajdziemy również we wnętrzu: to tworzywa miękkie i przyjemne w dotyku, a jednocześnie cechujące się wytrzymałością, trwałością i praktycznością. Wspomnieć wystarczy o pokrowcach przednich i tylnych foteli, które można łatwo ściągnąć, a następnie wyprać.

Promocyjne ceny Forda Puma sprawdzisz tutaj

Ford Puma: SUV, który jest praktyczny

Modny i na czasie, czyli... niepraktyczny? By pokazać, że to nieprawda, zacznijmy od cieszącego się uznaniem na całym świecie silnika 1.0 Ecoboost z napędem hybrydowym (mHEV). To z jednej strony spora oszczędność, ponieważ duży nacisk położono na optymalizację pod kątem jazdy w mieście, z drugiej - moc nawet do 155 KM. Warto także wspomnieć o najnowocześniejszych systemach bezpieczeństwa: zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, wspomagania hamowania awaryjnego czy stabilizacji toru jazdy. Technologie te są niezwykle przydatne zwłaszcza w mieście, gdzie ryzyko ewentualnej kolizji czy innego zdarzenia drogowego jest większe niż w trasie. Nieustannie współpracujące ze sobą technologie można wymieniać długo, niech więc o wysokim poziomie bezpieczeństwa nowego Forda Puma zaświadczy maksymalna nota pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.

Promocyjne ceny Forda Puma sprawdzisz tutaj

Ford Puma: SUV, którego kupisz w atrakcyjnej cenie

Komfortowy, nowoczesny i bogato wyposażony SUV musi sporo kosztować. Znów: nie. Obecnie obowiązuje bowiem atrakcyjna promocja, czyli możliwość uzyskania do 21 tys. zł rabatu. To 17 tys. upustu oraz do 4 tys. premii za odkup (w zależności od stanu technicznego poprzedniego pojazdu). Warto dodać, iż do wyboru otrzymujemy trzy wersje: Titanium X (dla fanów klasycznej elegancji), ST-Line X (dla miłośników sportowych akcentów) oraz ST X (dla wszystkich tych, którzy nie uznają żadnych kompromisów w zakresie osiągów). Natomiast limitowana wersja Puma Rubin Vivid Ruby Edition to jeszcze bardziej efektowne wizualnie kombinacje: metalizowany lakier Beautiful Berry Red, częściowo skórzana tapicerka oraz dach i obudowy lusterek w kolorze czarnym.

Kupujący otrzymują ponadto 4-letni pakiet ochrony: Ford Protect, gwarancja i serwis oraz roczne ubezpieczenie w cenie.

Promocyjne ceny Forda Puma sprawdzisz tutaj

Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) dla Forda Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM M6, FWD w wersji Titanium Euro 6.2: 5.4 - 5.6 l/100 km; 121-135 g/km.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy