Aż dwa polskie elektryki gotowe do produkcji. Zmienią krajobraz polskich dróg?

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowanyInformacja prasowa (moto)

eVany czyli elektryczne samochody dostawcze z Polski

Podsumowanie konkursu NCBR na polski elektryczny samochód dostawczy w Makowie Mazowieckim
Podsumowanie konkursu NCBR na polski elektryczny samochód dostawczy w Makowie MazowieckimPaweł RygasINTERIA.PL

Dwie firmy, dwa eVany, dwa różne pomysły na polskiego elektryka

  • opracowanie koncepcji pojazdu,
  • stworzenie dokumentacji technicznej,
  • stworzenie prototypów z zabudową testową (w tym opracowanie dokumentacji samej zabudowy),
  • zbudowanie prototypów z kolejnymi zabudowami i wersjami do nowych zastosowań.
Gotowy do produkcji polski elektryczny samochód dostawczy o ładowności 1000 kg z Autobox Innovations
Gotowy do produkcji polski elektryczny samochód dostawczy o ładowności 1000 kg z Autobox InnovationsPaweł RygasINTERIA.PL

eVany ze Starachowic, czyli dostawcza "ciężarówka" na kategorię B

NBCR podsumowuje program E-VAN. Polskie elektryki trafią do produkcjiPaweł RygasINTERIA.PL
Wszystkie prototypy zbudowane w ramach konkursu NCBR mają dopuszczenie do ruchu
Wszystkie prototypy zbudowane w ramach konkursu NCBR mają dopuszczenie do ruchuPaweł RygasINTERIA.PL
Na tym etapie, mając trzy jeżdżące prototypy już można pomyśleć o produkcji małoseryjnej. By do tego doszło potrzebna jest pełna homologacja, którą powinniśmy zdobyć do połowy przyszłego roku. Nasze hale produkcyjne, infrastruktura i know-how pozwalają na planowanie produkcji 1500 sztuk takich elektrycznych vanów rocznie. Z seryjną produkcją powinniśmy ruszyć na początku 2025 roku - mówi Mirosław Kalinowski, prezes Autobox Innovation.

eVAN ze Zgorzelca. Polski bus na polskiej platformie

  • podwozie,
  • układ hamulcowy,
  • układ napędowy,
  • układ kierowniczy
  • zawieszenie.

EVAN z Innovation AG w szczegółach

Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazdu
Prototypowy EVAN ze Zgorzelca (Innovation AG) ma już dopuszczenie do ruchu. Aktualnie trwa proces homologacji pojazduINTERIA.PL
eVanPL - polski elektryczny furgon zaprojektowany i zbudowany przez Innovation AG
eVanPL - polski elektryczny furgon zaprojektowany i zbudowany przez Innovation AG Informacja prasowa (moto)
eVanPL w wykonaniu Innovation AG jest nową, autorską produkcją, wyposażoną w jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów zarządzania pojazdem elektrycznym. Pojazd otrzymał też autorski system zarządzania ciepłem, uwzględniający komfort pracy kierowcy i niskie zużycie energii, oparty o pompę ciepła - dodaje Gryszczuk.
Jeździmy polskim elektrycznym samochodem dostawczym EVAN1 z Innovation AGINTERIA.PL
Idealnym rozwiązaniem byłoby oczywiście, aby fabryka e-vana powstała w Polsce i tak jest też marzenie zarządu Innovation AG - podsumowuje Gryszczuk.

Co dalej z dostawczymi elektrykami z Polski?

Postanowiliśmy testować je dwuetapowo - już w kwietniu pojazdy przeszły testy zgodnie z procedurą WLTP w komorze klimatycznej, która pozwala oszacować rzeczywisty poziom zużycia energii, a co za tym idzie potencjalny zasięg oraz ma zastosowanie do homologacji nowych samochodów osobowych w całej UE - tłumaczy Marek Palka kierownik projektu eVAN z ramienia NCBR.