Acura TLX (2015)

Na rynku USA debiutuje Acura TLX - nowy model klasy średniej, konkurujący z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, a przede wszystkim Lexusem IS. Do Lexusów nawiązuje zresztą design TLX-a, zwłaszcza charakterystyczna linia bocznych okien. Zastąpi on jednocześnie dwa modele: mniejszego TSX-a, bazującego na europejskim Accordzie, oraz większego TL-a. Zmiany w ofercie Acury mają pomóc zatrzeć wspomnienia po niespójnej ofercie i radykalnych zmianach w stylizacji. TLX mierzy 483 cm długości i ma rozstaw osi równy 277,6 cm, a do budowy jego nadwozia posłużyła m.in. wysokowytrzymałą stal oraz aluminium (6 proc. masy). Do napędu auta ma posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra i mocy 206 KM (nowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem), połączony z 8-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, lub 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 290 KM z systemem odłączania połowy cylindrów, współpracująca z automatem o 9 przełożeniach. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, a mocniejszy na życzenie będzie dostępny także z nowym napędem na obie osie, rozdzielającym moment obrotowy między poszczególnymi kołami. Jego konstrukcja jest o 25 proc. lżejsza od stosowanej obecnie. Lista wyposażenia ma obejmować m.in. w pełni LED-owe przednie lampy, pakiet asystentów wspomagających bezpieczeństwo oraz nagłośnienie Bose z funkcją redukcji szumów (system audio emituje przez głośniki dźwięki maskujące niepożądany hałas).

article cover
Acura

Acura TLX (2015)

Na rynku USA debiutuje Acura TLX - nowy model klasy średniej, konkurujący z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, a przede wszystkim Lexusem IS. Do Lexusów nawiązuje zresztą design TLX-a, zwłaszcza charakterystyczna linia bocznych okien. Zastąpi on jednocześnie dwa modele: mniejszego TSX-a, bazującego na europejskim Accordzie, oraz większego TL-a. Zmiany w ofercie Acury mają pomóc zatrzeć wspomnienia po niespójnej ofercie i radykalnych zmianach w stylizacji. TLX mierzy 483 cm długości i ma rozstaw osi równy 277,6 cm, a do budowy jego nadwozia posłużyła m.in. wysokowytrzymałą stal oraz aluminium (6 proc. masy). Do napędu auta ma posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra i mocy 206 KM (nowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem), połączony z 8-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, lub 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 290 KM z systemem odłączania połowy cylindrów, współpracująca z automatem o 9 przełożeniach. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, a mocniejszy na życzenie będzie dostępny także z nowym napędem na obie osie, rozdzielającym moment obrotowy między poszczególnymi kołami. Jego konstrukcja jest o 25 proc. lżejsza od stosowanej obecnie. Lista wyposażenia ma obejmować m.in. w pełni LED-owe przednie lampy, pakiet asystentów wspomagających bezpieczeństwo oraz nagłośnienie Bose z funkcją redukcji szumów (system audio emituje przez głośniki dźwięki maskujące niepożądany hałas).

Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Acura TLX (2015)Acura
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas