UAZ po nowemu
Większości z nas UAZ kojarzy się topornym samochodem terenowym używanym przez polską i radziecką armię. Tymczasem współczesny UAZ nie ma z tamtym pojazdem wiele wspólnego.
Obecnie UAZ-y oferowane są w kilku wersjach, jako samochody osobowe lub osobowo-towarowe. Oczywiście utrzymano ich terenowe właściwości jezdne.
Wszystkie wersje napędzane są... produkowanym w andrychowskiej Andorii-MOT silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.4 l i mocy 90 lub 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 195 i 230 Nm.
Samochód posiada mechaniczną, pięciostopniową skrzynię biegów oraz dwupozycyjną (droga - teren) przekładnię redukcyjną, a także stały napęd na wszystkie koła.
Prześwit UAZ-ów wynosi 210 mm, kąt natarcia to 45 stopni, a zejścia - 33 i 31 (w dłuższej wersji), co zapewnia bardzo dobre właściwości terenowe.
Średnie zużycie paliwa waha się w zależności od wersji od 11.5 do 13.5 l/100 km. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. wspomaganie kierownicy, pięć zagłówków i światła regulowane z kabiny.