Ty też kupiłeś golfa albo passata?
Chociaż Europa wciąż walczy z kolejnymi falami kryzysu ekonomicznego, nie wszyscy producenci pojazdów mają powody do narzekań. Lepszego półrocza nie mogli sobie np. wymarzyć przedstawiciele Volkswagena.
Od stycznia do czerwca w Polsce zarejestrowanych zostało 11 438 nowych aut z logiem Volkswagena na masce, co w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza wzrost sprzedaży aż o 43 proc.
W samym tylko czerwcu z polskich salonów wyjechało 2 188 nowych volkswagenów, co sprawiło, że - po pierwszym półroczu - marka uplasowała się na drugim miejscu pod względem ilości zarejestrowanych aut w naszym kraju. Warto dodać, że na pierwszym miejscu znalazła się inna marka koncernu VW - Skoda.
Dobra passa Volkswagena trwa również poza granicami Polski. Na światowym rynku niemiecka marka od stycznia do maja zwiększyła swoją sprzedaż o 9,4 procent i dostarczyła klientom 2,29 mln aut. W maju nabywców znalazło 476 900 samochodów - o 9,3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wzrost sprzedaży zaobserwowany został przede wszystkim poza Europą. Na koniec maja marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku wzrost o 14,8 proc. (do 909 100 sprzedanych samochodów) - z tego 819 300 samochodów przypadło na Chiny.
Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła od stycznia do maja o 24,4 procent (do 242 100 sztuk), z czego 170 600 aut trafiło do nabywców w USA. W regionie Ameryki Południowej marka przekazała klientom 312 200, czyli o 0,2 proc. więcej samochodów niż przed rokiem.
W Europie od stycznia do maja nabywców znalazło 742 900 aut (+2,8 proc.). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła na koniec maja o 5,8 procent do 378 600 pojazdów.
Znaczny wzrost popytu - aż o 50,8 procent, do 108 400 sztuk - marka odnotowała za to w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Na wysokim poziomie utrzymuje się np. sprzedaż w Rosji. Klientom przekazanych zostało tam 65 300 samochodów. To aż o 90,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku!