Toyota najcenniejszą marką samochodową świata!

Japoński producent, jako jedyny z branży motoryzacyjnej, znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu najcenniejszych marek.

Toyota umocniła swoją pozycję najcenniejszej marki motoryzacyjnej świata i jednej z najcenniejszych globalnych  marek w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 16%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 8. na 6. miejsce. Na pierwszych pięciu pozycjach rankingu znaleźli się tacy giganci jak Apple, Google, Coca Cola, Microsoft i IBM.

Toyota okazała się najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu Interbrand już po raz 12. Jej wartość oceniono na ponad 49 mld dolarów. Toyota jako jedyna firma z branży motoryzacyjnej znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu wszystkich marek.

Reklama

Najwyższą wartość marki Toyota w globalnym przemyśle motoryzacyjnym potwierdzają od lat wszystkie zestawienia. Firma, tradycyjnie postrzegana jako stabilna, solidna i wiarygodna, od dziesięcioleci jest znana z wysokiej jakości produktów. Co roku Toyota sprzedaje najwięcej samochodów na świecie spośród wszystkich producentów. Ogromną siłą i wyróżnikiem marki jest technologia - przede wszystkim samochody hybrydowe, a od 2014 roku także system wodorowych ogniw paliwowych, który zadebiutował na rynku w 2014 roku w modelu Mirai.

Rok 2015 upływa dla Toyoty pod znakiem debiutu przełomowych technologii. Toyota Mirai, pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, wchodzi na rynki w Europie i Stanach Zjednoczonych, kilka miesięcy po światowej premierze w Japonii w grudniu 2014 roku. We wrześniu swoją premierę miał Prius czwartej generacji, wraz z którym debiutuje nowy napęd hybrydowy oraz zupełnie nowa platforma TNGA. Tym samym firma rozpoczęła komercjalizację nowej technologii produkcji o nazwie Toyota New Global Architecture.

Toyota wprowadza także do wszystkich swoich modeli, już od najmniejszego Aygo, pakiet układów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Zaawansowane systemy, których działanie opiera się na współpracy kamery i czujnika laserowego, są dostępne w standardzie lub za niewielką dopłatą - jest to ogromny krok w stronę demokratyzacji tych ratujących życie technologii.

Największym wydarzeniem w dziedzinie systemów bezpieczeństwa jest komercjalizacja przełomowej technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Toyocie jako pierwszej udało się opracować rynkową wersję tego rozwiązania. Pierwsze 3 modele wyposażone w ITS Connect trafią do sprzedaży w Japonii jeszcze przed końcem roku.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy