Toyota i Suzuki łączą siły. Razem opracują nowe technologie
Japońskie koncerny motoryzacyjne Toyota i Suzuki ogłosiły w środę, że chcą razem pracować nad rozwojem technologii przyjaznych dla środowiska. Firmy planują też współdziałanie na rzecz rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa i informatyki.
Japońscy producenci motoryzacyjni wyrazili we wspólnym komunikacie nadzieję, że w niedalekiej przyszłości dołączą do nich inne podmioty i razem wypracują standardy dla przemysłu.
Ich zdaniem współpraca przyniesie im korzyści w obliczu szybko zmieniającego się przemysłu. Jednocześnie zapowiedziały, że będą ze sobą rywalizować na innych polach. Szef Toyoty Akio Toyoda tłumaczył, że przetrwanie we współczesnej gospodarce zależy w dużej mierze od umiejętności współpracy, a firmom nie wystarczy samodzielna praca nad rozwiązaniami technicznymi.
"To bardzo ważne, aby mieć obecnie partnerów, z którymi dzieli się te same cele i pasje" - podkreślał.
Tymczasem członek rady nadzorczej Suzuki, Osamu Suzuki, powiedział, że jego firma jest była już w przeszłości chętna do współpracy o czym zresztą rozmawiał w przeszłości z ojcem Toyody i honorowym członkiem rady nadzorczej koncernu - Shoichiro Toyodą.
"Toyota jest liderem przemysłu motoryzacyjnego, a także najbardziej wiarygodną firmą, która aktywnie pracuje nad wieloma zaawansowanymi technologiami przyszłości" - podkreślał Suzuki.
Jak przypominają agencje prasowe Toyota jest światowym liderem w produkcji samochodów hybrydowych. Pracuje także nad technologią ogniw paliwowych, które wytwarzają energię elektryczną z wodoru. Pracuje także nad rozwiązaniami z dziedziny autonomicznej jazdy i sztucznej inteligencji stosowanej w samochodach. Jak zwraca uwagę agencja Associated Press japoński koncern jest jednak bardziej ostrożny w działaniach na rzecz komercjalizacji tych rozwiązań od zagranicznej konkurencji.
Suzuki specjalizuje się głównie w produkcji małych samochodów, aut terenowych, motocykli i skuterów. W swojej ofercie nie ma jednak aut hybrydowych, elektrycznych lub wodorowych. Rok temu firma zakończyła współpracę z Volkswagenem w związku z nieporozumieniami dotyczącymi m.in. dzielenia się rozwiązaniami technologicznymi, czy kontroli korporacyjnej.