Takie będzie nowe audi A3
Obecna generacja audi A3 trafiła na rynek w 2003 roku. W 2008 roku samochód przeszedł gruntowny facelifting.
Przeszło ośmioletnia kariera odbija się już na wynikach sprzedaży. Zaprojektowany dekadę temu pojazd, mimo że wciąż może się podobać, nie jest w stanie rywalizować z nowszymi samochodami konkurencji.
Wkrótce ma się to jednak zmienić. Już w przyszłym roku, zadebiutować ma kolejna - trzecia - generacja audi A3. Czego można się spodziewać po firmie z Ingolstadt?
Wiadomo już, że samochód oferowany będzie w czterech wariantach nadwoziowych różniących się nie tylko długością, ale też rozstawem osi.
Trzydrzwiowy hatchback i kabriolet mierzyć będą 4,26 m, ich rozstaw osi wynosić ma 2 595 mm. W ofercie pojawią się też pięciodrzwiowy A3 sportback i czterodrzwiowy sedan. Nadwozia obu modeli mierzyć będą 4,44 m długości, rozstaw osi to 2 630 mm. Warto dodać, że najdłuższe obecnie oferowane A3 (sportback) ma 4,28 m długości, jego rozstaw osi to 2 578 mm.
Chociaż wygląd nowej rodziny modelowej A3 pozostaje tajemnicą, przedstawiciele niemieckiego producenta nie ukrywają, że auto będzie mieć wiele wspólnego z koncepcyjnym modelem A3 e-Tron, zaprezentowanym w kwietniu na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju. Szef designu Audi - Stefan Sielaff - zdradził, że wielu podobieństw doszukać się będzie można zwłaszcza we wnętrzu.
Wraz z debiutem nowej generacji A3, w ofercie Audi pojawi się również nowa, czterocylindrowa jednostka napędowa 1,4 TSI. Oprócz doładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny, silnik - podobnie jak najnowsze V8 hemi - wyposażony zostanie w system dezaktywacji cylindrów. Dwa z czterech cylindrów mają być wyłączane w czasie jazdy ze stałą prędkością lub pod niewielkim obciążeniem. Oszczędności na paliwie mają wynieść ok. 1 l/100 km. Jednostka rozwijać ma moc 140 KM.
W palecie jednostek napędowych nowego A3 pojawi się też nowy, trzycylindrowy silnik wysokoprężny oraz silnik benzynowy przystosowany do napędzania gazem ziemnym.