Seat Tarraco kończy ofensywę produktową
Po zgłoszeniu 10 000 propozycji miejsc i po ponad 140 tysiącach oddanych głosów znamy już zwycięską nazwę w konkursie SEAT-a. Decyzją miłośników marki nowy, 7-miejscowy SUV zostanie nazwany Tarraco. Wybrana propozycja otrzymała ponad 35% wszystkich głosów. Seat Tarraco wraz z Atecą i Aroną stworzy triadę modeli producenta w segmencie SUV. Jego premiera zaplanowana jest na czwarty kwartał tego roku.
Inicjatywa #SEATszukaNazwy to pierwszy tego typu projekt hiszpańskiej marki, w ramach którego to wielbiciele i klienci Seata mogli wybrać nazwę nowego auta. Alboran, Aranda, Avila i Tarraco zmierzyły się w ostatnim etapie głosowania, a ostatecznie zwyciężyła nazwa Tarraco, która otrzymała 51 903 (35,52%) ważne głosy. Tuż za nią uplasowała się Avila z wynikiem 41 993 (28,74%). Następne miejsca zajęły Aranda z 39 321 (26,91%) głosami oraz Alboran z rezultatem 12 907 (8,83%). Wyniki głosowania zostały potwierdzone przez niezależną firmę EY. Każda z czterech finałowych propozycji doskonale odzwierciedla wartości Seata oraz nawiązuje do cech samochodów z segmentu SUV. Tarraco - obecnie Tarragona - to najstarsza rzymska osada na Półwyspie Iberyjskim, która była jedną z głównych metropolii Hispanii w czasach Cesarstwa Rzymskiego. To śródziemnomorskie miasto jest dziedzictwem kultury, symbolem młodości, historii i architektury, czyli wartości, które Seat przekazuje za pośrednictwem swoich pojazdów. Tarraco jest pierwszą nazwą modelu Seata wybraną przez głosowanie i kolejną hiszpańską nazwą miejsca używaną do oznaczenia modelu marki. Tę tradycję zapoczątkowała w 1982 roku Ronda. W ciągu 36 lat na drogach pojawiło się jeszcze 12 modeli inspirowanych nazwami nawiązującymi do iberyjskiej geografii: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Córdoba, Arosa, Leon, Altea i dwie ostatnie, Ateca i Arona.
Ponad 132 tysiące zgłoszeń
Efekty zakończonego etapu znacznie przewyższyły oczekiwania producenta, a w promowanie inicjatywy szczególnie zaangażowały się także miasta Avila, Aranda czy Alboran. W pierwszym etapie konkursu zebrano ponad 132 000 propozycji od fanów SEAT-a ze 106 państw. Razem zgłoszono ponad 10 000 różnych hiszpańskich nazw miejsc, potwierdzonych zgodnie z wytycznymi określonymi przez markę. W kolejnym etapie rygorystycznej selekcji propozycje weryfikowano zgodnie z kryteriami językowymi i prawnymi, a eksperci dbali o to, by nazwy odpowiadały wartościom marki i przekazywały istotę nowego modelu. Następnie zorganizowano kilka grup fokusowych na głównych rynkach marki, a kolejne rynkowe testy przeprowadzono w różnych krajach, w których Seat sprzedaje swoje pojazdy. W ten sposób lista finalistów została zawężona do czterech nazw.
Nowy Tarraco kończy ofensywę produktową SEAT-a
Nowy Tarraco to kolejny model, który rozszerzy portfolio hiszpańskiej marki, i trzeci SUV, który dołączy do duetu Ateca i Arona. Ofensywa produktowa marki trwa od 2016 roku - od tego czasu na drogach pojawiły się: premierowy SUV Ateca, Leon po faceliftingu, piąta generacja SEAT-a Ibizy, a także crossover Arona. Premiera 7-miejscowego SUV-a zaplanowana jest na koniec tego roku.