Program Dyskoteka i "Kierowca na szóstkę"
Dzisiaj rozpoczyna się druga edycja ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Kierowca na szóstkę" poruszającej problem młodych kierowców.
Tematem przewodnim tegorocznej akcji są wypadki dyskotekowe. W ramach akcji po raz pierwszy w Polsce prowadzony będzie Program Dyskoteka oraz konkurs "Kierowca na szóstkę" i ogólnopolskie badanie internetowe "Co Ty wiesz o pijanych kierowcach"?.
Wypadki dyskotekowe to typowe zdarzenia z udziałem młodych kierowców w wieku 18 - 25 lat. Najczęściej są one spowodowane alkoholem, nadmierną prędkością oraz negatywnym wpływem rówieśników na kierowcę. Ich skutki są tragiczne - w jednym wypadku ginie często 4 - 5 osób.
Poprzez akcję "Kierowca na szóstkę" chcemy zwrócić uwagę na problem wypadków dyskotekowych, promować trzeźwość za kierownicą i mówić o konsekwencjach prowadzenia samochodu po pijanemu. Chcemy także zachęcać kierowców do ciągłego doskonalenia techniki jazdy. Wspólnie z młodymi chcemy promować odpowiedzialną postawę na drodze - mówi Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska, które jest organizatorem akcji.
Celem Programu jest uświadomienie młodym ludziom, jakie są konsekwencje prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu oraz zapewnienie bezpiecznego powrotu do domu tym, którzy sami nie mogą prowadzić. Do dyspozycji gości wybranych dyskotek będą kierowcy Renault, którzy będą spełniać rolę szoferów - kierowcy będący pod wpływem alkoholu zostaną odwiezieni do domu własnym samochodem. W ramach Programu w dyskotekach będą dystrybuowane także specjalnie przygotowane ulotki edukacyjne.
W konkursie, który trwa do 14 czerwca, 200 osób zostanie nagrodzonych kursem doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault w Sochaczewie. Młodzi kierowcy, poza oczywistym brakiem doświadczenia, często nie mają też wystarczających umiejętności - mówi Agata Szczech - nagrody w naszym konkursie dadzą im możliwość doświadczenia w bezpiecznych warunkach trudnych sytuacji drogowych oraz poznania sposobów radzenia sobie z nimi. Przekonają się, że brawura nie popłaca. Mamy też nadzieję, że zwycięzcy konkursu - ambasadorzy bezpiecznej jazdy - będą przekazywać zdobytą wiedzę innym, a swoją postawą będą promować szacunek i bezpieczeństwo na drogach.
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wejść na stronę www.kierowcanaszostke.com.pl, wypełnić kupon zgłoszeniowy i test socjologiczny, załączyć kserokopię prawa jazdy i pełne zgłoszenie wysłać do 14 czerwca na adres: Constans PR, ul. Wańkowicza 2 lok. 135, 02- 796 Warszawa, z dopiskiem "Kierowca na szóstkę".
Chcemy się dowiedzieć jaka jest w Polsce tolerancja dla pijanych kierowców, jaka jest wiedza internautów na temat przepisów ruchu drogowego. Chcemy też prosić internautów o dzielenie się z nami ich własnymi doświadczeniami związanymi z prowadzeniem auta po alkoholu - mówi prof. Paweł Śpiewak. Badanie będzie prowadzone w serwisie internetowym akcji www.kierowcanaszostke.com.pl.
Patronat nad drugą edycją akcji "Kierowca na szóstkę" sprawuje Komenda Główna Policji i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Patronami medialnymi projektu są: Interia.PL oraz RMF FM, Auto Świat, Dlaczego.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.