Pininfarina kończy produkcję samochodów

Chociaż nie wszyscy może wiedzą, Pininfarina nie zajmuje się wyłącznie projektowaniem samochodów, ale również produkcją nadwozi i montażem aut.

Najwięksi producenci zlecali Pinifarinie produkowanie karoserii i montowanie samochodów niszowych, które sprzedawane były we względnie niewielkich ilościach, wobec czego nie opłacało się samodzielne uruchamianie produkcji.

Kłopoty Pininfariny zaczęły się razem z kryzysem w 2008 roku. O ile w najlepszych czasach włoska wytwórnia produkowała 40 tys. samochodów rocznie, to w 2010 roku produkcja została ograniczona do 7 tys. samochodów - były to alfy romeo spider i brera oraz ford focus coupe cabriolet. Co gorsza, w tym roku fabryki Pininfariny nie opuścił już żaden nowy pojazd.

Reklama

W tej sytuacji zarząd firmy podjął decyzję o zamknięciu działu produkcji samochodów. Oznacza to zwolnienie 127 pozostałych jeszcze pracowników. Już wcześniej firma sprzedała montownię oraz lakiernię.

Po definitywnym zakończeniu produkcji, Pininfarina skupi się na pozostałych aspektach swojej działalności, czyli projektowaniu nadwozi samochodowych oraz opracowywaniu nowych rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto firma zamierza poświęcić się zagadnieniom technologii przyjaznych środowisku, co zakłada m.in. możliwość produkowania samochodów elektrycznych.

Pininfarinę założono w 1930 roku. Mająca siedzibę we Włoszech firma projektowała samochody głównie dla Fiata, Alfy Romeo i Ferrari, ale również m.in. dla Cadillaca, Volvo i Peugeota.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: produkcja samochodów | Pininfarina
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy