Peugeot i Citroen wejdą na rynek amerykański?

PSA, zachęcone wynikami Fiat Chrysler Automobiles, szuka klucza do amerykańskiego rynku. Chęć powrotu francuskiego koncernu za ocean potwierdził prezes Peugeota - Jean-Philippe Imparato.

W jednym z niedawnych wywiadów Imparato przyznał, że poczyniono już pierwsze kroki związane z powrotem do USA. W zeszłym roku na stanowisko wiceprezesa PSA North America powołany został Larry Dominique związany wcześniej z Nissanem i TrueCam - amerykańską agencja monitorowania rynku motoryzacyjnego.

Jean-Philippe Imparato nie zdradził, która z marek, jako pierwsza, powrócić ma na amerykański rynek. Przyznał natomiast, że to część większego, długofalowego planu, który potrwać może nawet 10 lat.

Niewykluczone, że Francuzi zdecydują się na nietypowe rozwiązanie. PSA rozważa możliwość nawiązania ścisłej współpracy z nowymi podmiotami działającymi na rynku car-sharningu, czyli wynajmu krótkoterminowego. Takie rozwiązanie pozwoliłoby Amerykanom zapoznać się z różnymi modelami europejskiego koncernu, bez konieczności tworzenia klasycznej sieci sprzedaży i serwisowania.

Reklama

Ostatnie nowe auto PSA sprzedano za oceanem w 1991 roku, gdy z amerykańskiego rynku wycofała się marka Peugeot. Producent obecny był w USA od 1960 roku. Wcześniej, w 1974 roku, z amerykańskiego rynku wycofał się Citroen.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama