Nowe systemy w samochodach Volvo

Samochody spod znaku Volvo doczekają się wkrótce kilku istotnych zmian. Jakie nowości szykuje dla swoich klientów zasłużona dla motoryzacji szwedzka marka?

Szwedzi na każdym kroku podkreślają swoje zaangażowanie w problematykę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak już informowaliśmy flagowe modele - S90 i V90 - standardowo wyposażone będą w system wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji. Umożliwia on utrzymanie kierunku jazdy w obrębie pasa ruchu, co oznacza, że samochód potrafi skręcać bez ingerencji kierowcy.

Opracowany głównie z myślą o autostradach, zintegrowany z adaptacyjnym tempomatem, system działa przy prędkościach do 130 km/h i nie potrzebuje poprzedzającego samochodu, za którym może podążać. Do bezpiecznego prowadzenia wystarczą mu same znaki drogowe.

Reklama

Wyposażenie modeli S90, V90 i XC90 obejmować też będzie system City Safety. Potrafi on rozpoznawać znajdujące się na drodze duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, i - w razie potrzeby - zatrzymać auto. W przypadku niemożliwej do uniknięcia kolizji z prędkością powyżej 30 km/h samochód sam aktywuje napinacze pasów bezpieczeństwa oraz przywróci ustawienia foteli przednich do optymalnej (względem poduszek powietrznych) pozycji.

Oprócz tego pokładowy system rozrywki w tych modelach wzbogacony zostanie o nowe aplikacje służące chociażby do strumieniowego odtwarzania muzyki z Internetu.

Nowością jest również - oferowany w S90, V90 i XC90 - system PowerPulse eliminujący występowanie zjawiska tzw. turbodziury. PowerPulse - dostępny z wysokoprężnym silnikiem D5 - opiera się na zasysaniu powietrza z układu dolotowego, które następnie jest sprężane i magazynowane w zbiorniku pod ciśnieniem (o pojemności 2,0 l). Gdy kierowca gwałtownie wciśnie pedał przyspieszenia, powietrze trafia przez kolektor wydechowy do turbiny. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji pełną moc i moment obrotowy silnika w znacznie szerszym zakresie obrotów. Elektryczny kompresor dba o stałe uzupełnianie zbiornika sprężonego powietrza.

Kilka zmian przygotowano też dla gamy modelowej S60, V60 i XC60. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka T5, rozwijająca 245 KM i 350 Nm, oferowana będzie teraz standardowo z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Ofertę S60 Cross Country wzbogaci podstawowy diesel D3. Oprócz tego lista wyposażenia opcjonalnego S60 i V60 wzbogaci się o nowe wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze 18 cali. XC60 otrzyma nowe koła o przekątnej 20 cali.

Lista wyposażenia większości modeli obejmować też będzie nowe funkcje aplikacji Volvo On Call. Od niedawna współpracuje ona z urządzeniami mobilnymi Apple Watch oraz Android Wear, a także Microsoft Band 2, pozwalającymi na wykorzystanie sterowania głosowego w smartfonach z systemem Windows 10. Wśród najważniejszych aktualizacji jest dodanie integracji osobistego kalendarza, który będzie teraz w stanie automatycznie dodawać kolejne miejsca spotkań, zgodne z planem dnia, wprost do nawigacji auta. Volvo wprowadzi także wsparcie dla przycisku Flic, który będzie uniwersalnym przyciskiem fizycznym służącym do obsługi jednej z funkcji aplikacji. Kierowca sam będzie mógł wybierać, jaką funkcję ma pełnić ten przycisk, nadając mu wybrane przez siebie działanie, takie jak np. wcześniejsze włączenie systemu ogrzewania auta, czy dowolną inną usługę realizowaną przez Volvo On Call.

Na listę wyposażenia standardowego modeli serii 40 i 60 trafi również zapożyczony wprost z flagowego S90 system filtrowania powietrza CleanZone. Jego zadaniem jest zapewnienie skutecznej ochrony przed przedostawaniem się do wnętrza auta pyłków, cząstek stałych i niepożądanych zapachów.

Pełną gamę odświeżonych modeli Volvo będzie można zobaczyć na salonie motoryzacyjnym w Genewie, który rozpocznie się już 1 marca.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volvo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy