Nowe Astony Martiny z bazy RAF

Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce, w którym mogłyby powstawać nowe modele Aston Martina. Pierwszy crossover marki – model DBX – produkowany będzie w byłej bazie Royal Air Force.

Uroczystość przekazania kluczy do hangarów Royal Air Force
Uroczystość przekazania kluczy do hangarów Royal Air ForceInformacja prasowa (moto)

Wczoraj odbyło się uroczyste przekazanie firmie części zdemilitaryzowanych obiektów bazy lotniczej w St. Athan w południowej Walii. Symboliczne klucze do trzech potężnych hangarów otrzymał z rąk brytyjskiego ministra obrony - Sir Michaela Fallona - prezes Aston Martina - Andy Palmer.

St Athan wybrane zostało przez zarząd Aston Martina po rozważeniu 20 lokalizacji na całym świecie. Pierwsze prace mające dostosować byłą bazę do nowych zadań ruszyły z końcem ubiegłego roku. Rozpoczęto wówczas budowę obiektów socjalnych i administracyjnych. Teraz rozpoczyna się główny etap budowy fabryki. W trzech wielkich hangarach, mieszczących do tej pory samoloty transportowe, powstać ma kompletna linia montażowa modelu DBX. W obiektach ulokowane zostaną m.in. nadwoziownia i lakiernia.

Hangary, w który powstawać będzie Aston Martin DBXInformacja prasowa (moto)

Docelowo, do 2020 roku, zatrudnienie w zakładach produkcyjnych Aston Martina w Wielkiej Brytanii wzrosnąć ma o tysiąc osób. Pierwsze egzemplarze modelu DBX wyjadechać mają z nowej fabryki w 2019 roku.

Tutaj powstanie hala produkcyjna Astona Martina DBXInformacja prasowa (moto)

Historia bazy lotnictwa w St. Athan sięga 1936 roku. W czasie II Wojny Światowej na jej terenie działała Wyższa Szkoła Techniczna. Szkolono tam m.in. mechaników, radiooperatorów i operatorów radaru.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas