Nowa linia Volvo. Polestar Engineered
Szwedzi pozazdrościli BMW marketingowego wykorzystania pożądanego przez klientów logo działu Motorsport. Wraz z premierą kolejnej generacji S60 w ofercie pojawi się nowa linia wyposażeniowa sygnowana znaczkiem "Polestar Engineered".
Nowe S60 poznamy już w przyszłym tygodniu przy okazji uroczystego otwarcia pierwszej amerykańskiej fabryki marki w Charleston (Karolina Południowa). Linia "Polestar Engineered" powstała specjalnie z myślą o nowych, hybrydowych pojazdach i "odzwierciedlać ma zaangażowanie Volvo w dziedzinie elektryfikacji".
Znaczek "Polestar Engineered" zarezerwowany jest dla topowych układów napędowych T8 Twin Engine (hybrydowy). Auta w tej odmianie pozycjonowane będą powyżej pojazdów Volvo R Design. W przyszłym roku linia pojawić ma się również w cennikach V60 i XC60.
Na jakie dodatki i usprawnienia liczyć mogą klienci decydujący się na topową odmianę nowego S60? W stosunku do podstawowych odmian auta wyróżniać się mają innymi kołami, zmodyfikowanym zawieszeniem, układem hamulcowym i oprogramowaniem sterującym silnikami.
Unikatowe obręcze kół mają za zadanie wyeksponowanie nowych hamulców opracowanych wspólnie z Brembo. Cechą charakterystyczną linii "Polestar Engineered" są lakierowane na złoto zaciski. Akcenty w tym kolorze znajdziemy również na - dostarczanych przez firmę Ohlins - amortyzatorach.
Standard obejmować ma m.in. rozpórkę przednich kielichów, czarne, chromowane końcówki układu wydechowego czy żółte pasy bezpieczeństwa w kabinie. Przeprogramowany komputer zapewniać ma również większy zapas mocy. W S60 w specyfikacji na amerykański rynek odmiana "Polestar Engineered" oferować ma 415 KM i 670 Nm, czyli o 15 KM i 30 Nm więcej niż "standardowy" model T8 Twin Engine.