Meksykański scenic

W zakładzie Nissana w Cuernavaca, w Meksyku rusza produkcja najbardziej znanego francuskiego minivana - Renault Scenic. Będzie to pierwszy kompaktowy van sprzedawany na rynku meksykańskim. Produkcją tego auta, początkowo w ilości 6000 samochodów rocznie zajmie się Nissan Mexicana, podczas gdy o sprzedaż, od końca stycznia 2001, zadba Renault Mexico.

Renault, korzystając z doświadczenia i dobrej pozycji Nissana na meksykańskim rynku, pragnie powiększyć swój udział i zmniejszyć koszty produkcji scenica. Nissan skorzysta na tym poprzez zwiększenie produkcji na skutek zamówienia Renault oraz poszerzenie swojej własnej gamy produktów. Ważnym czynnikiem jest również poszerzenie oferty usług dla klientów dzięki Renault Crédit International, instytucji wyspecjalizowanej w finansowaniu sprzedaży samochodów. Obie marki zapowiadają, że to przemysłowo-handlowe przedsięwzięcie w Meksyku będzie kopiowane i przenoszone na inne rynki, zwłaszcza w krajach Ameryki Łacińskiej.

Reklama

Meksykańska wersja scenica (2,0 16V 140 KM) została opracowana przy uwzględnieniu lokalnych warunków - regulacja silników została przystosowana do jakości paliwa, wzmocniono zawieszenie, zwiększono jego skok, wprowadzono zamki odporne na pył, itp. Zmieniono również rozwiązanie wnętrza samochodu, aby lepiej odpowiadało oczekiwaniom klientów meksykańskich. Renault scenic będzie produkowany w zakładach w Cuernavaca od 2001 roku, początkowo w liczbie 6000 samochodów rocznie. Innymi pojazdami, które również powstają w tej fabryce są nissany: nowa santra, tsuru, kombi tsubame oraz pick-up.

Przewidywana wielkość inwestycji przemysłowych obu partnerów, związanych z całością projektu połączonych koncernów w Meksyku, jest szacowana na 400 mln dolarów w ciągu 7 lat (1999-2006). Pod koniec 2001, w zakładzie w Aguascalientes, Nissan Mexicana rozpocznie produkcję drugiego modelu Renault - Clio. W późniejszym terminie Nissan będzie montował nowy samochód, opracowany we współpracy pomiędzy oboma koncernami i sprzedawał go pod własną marką.

Pod koniec stycznia 2001 roku Renault Mexico wprowadzi do sprzedaży scenica za pośrednictwem swojej własnej sieci koncesjonerów. Wprowadzenie do sprzedaży clio jest przewidziane na początek 2002 roku. Sieć Renault będzie stopniowo rozwijana i w 2003 roku powinna liczyć 50-60 koncesjonerów. Będzie również sprzedawała gamę importowanych produktów Renault.

Renault planuje w Meksyku sprzedaż ok. 30000 samochodów w 2003 roku, a w dalszej perspektywie 80000 samochodów rocznie, co stanowić będzie ok. 6-8% rynku. Około dwóch-trzecich samochodów Renault sprzedawanych na tamtym terenie będzie produkowanych właśnie w Meksyku. Produkcja scenica, a następnie clio, przeznaczona początkowo jedynie na rynek meksykański, pozwoli Renault na umocnienie pozycji handlowej w Ameryce Środkowej, na Karaibach i w północnej części Ameryki Łacińskiej.

Nissan posiada w Meksyku zakłady przemysłowe w Cuernavaca i Aguascalientes, których moce produkcyjne w 2003 roku osiągną wielkość 400000 samochodów rocznie. Nissan, który w 1999 roku sprzedał 135000 samochodów, posiada 20% rynku meksykańskiego. Przewidywany eksport Nissan Mexicana w roku 2000 ma wynieść 170000 pojazdów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Scenic | Nissan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy