Lexus z autopilotem na Olimpiadę

Przedstawiciel Toyoty zapowiedział, że przed 2020 rokiem samochody Lexusa zostaną wyposażone w szereg nowych technologii, w tym zaawansowany system automatycznego prowadzenia.

Lexus LS
Lexus LSInformacja prasowa (moto)

Ken Koibuchi, dyrektor Toyota Motor Corp. odpowiedzialny za systemy automatycznego prowadzenia pojazdów, powiedział dziennikarzom Automotive News, że nowa generacja takich rozwiązań trafi do samochodów Lexusa i Toyoty już w przyszłym roku wraz z szeregiem innych zaawansowanych technologii, które staną się powszechne w następnej dekadzie.

Japoński koncern jest głównym sponsorem igrzysk olimpijskich, które odbędą się w Tokio w 2020 roku. Olimpiada będzie znakomitą okazją, by zaprezentować całemu światu najnowsze technologie wykorzystywane w samochodach Toyota i Lexus. Przedsmakiem tych rozwiązań jest obecny w piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS system CoDrive, który zapewnia m.in. samoczynne utrzymanie pasa ruchu oraz zachowanie bezpiecznych odległości od innych uczestników ruchu.

Obecne w seryjnym Lexusie LS rozwiązania to część rozwijanego przez Toyotę systemu Mobility Teammate, którego koncepcja zakłada, że zautomatyzowany samochód ma być partnerem kierowcy. Mobility Teammate to nie tylko automatyczne prowadzenie z wykorzystaniem zamontowanego w pojeździe zestawu czujników takich jak radar, kamery czy sonary. To również precyzyjna nawigacja, a także komunikacja samochodu z innymi pojazdami oraz infrastrukturą drogową, dostarczająca informacji o sytuacji ruchowej i panujących warunkach. Wszystkie te dane umożliwiają po pierwsze zapewnienie bezpieczeństwa, a po drugie komfortu jazdy, wynikającego z odciążenia kierowcy i optymalnego wyboru trasy. Z myślą o takich rozwiązaniach Toyota rozwija w Japonii rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego ITS Connect.

Można się również spodziewać, że Lexus udostępni na potrzeby olimpiady samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, nie emitujące żadnych niepożądanych substancji - jedynym produktem ubocznym działania ogniwa paliwowego jest para wodna. Koncepcyjny wodorowy Lexus LF-FC został zaprezentowany w październiku 2015 r. na wystawie Tokyo Motor Show, zaś w ubiegłym roku w rozmowie z magazynem Auto Express szef Lexus Europe Alain Uyttenhoven potwierdził, że firma pracuje nad takim napędem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas