Kolejne testy zderzeniowe. Obyło się bez wpadek

Euro NCAP - niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa nowych samochodów sprawdziła kolejne cztery pojazdy. Tym razem rozbite zostały: bmw serii 3, hyundai i30, mazda CX-5 i peugeot 208.

Jak rynkowe nowości poradziły sobie z zaostrzonymi kryteriami przyznawania najsłynniejszych w motoryzacyjnym świecie gwiazdek?

Klienci decydujący się na jeden z czwórki testowanych samochodów mogą spać spokojnie. Wszystkie z poddanych próbom zderzeniowym pojazdów otrzymały od Euro NCAP maksymalny wynik - pięciu gwiazdek.

Z ochroną dorosłych pasażerów najlepiej poradziła sobie nowa "trójka". Produkt BMW otrzymał w tej kategorii notę 95 proc. Po zderzeniu czołowym przedział pasażerski pozostał nienaruszony, auto otrzymało wysokie noty za bardzo dobry poziomu ochrony kolan i ud kierowcy.

Reklama

Tylko odrobinę słabiej wypadła w tej kategorii najnowsza mazda CX-5. Auto otrzymało wynik 94 proc. Testujący byli pod wrażeniem sztywności konstrukcji - nawet w przypadku zderzenia bocznego ze słupem kierowca może liczyć na doskonałą ochronę.

Wysokie noty za ochronę dorosłych zebrał też nowy hyundai i30. Auto zapewnia świetną ochronę pasażerów w przypadku zderzenia czołowego, jednak przy bocznym zderzeniu ze słupem na obrażenia narażona jest klatka piersiowa kierowcy.

Z bocznym uderzeniem w słup problemy miał również mały peugeot. Samochód otrzymał ogólny wynik 88 proc. za ochronę dorosłych pasażerów (dobre wyniki w teście zderzenia czołowego), ale ochrona klatki piersiowej kierowcy przy bocznym uderzeniu w słup określona została jako "marginalna".

Rodzice często podróżujący ze swoimi pociechami powinni zainteresować się głównie hyundaiem i mazdą. Model i30 otrzymał ogólną notę aż 90 proc. za ochronę najmłodszych, mazda oceniona została na 87 proc. BMW ocenione zostało na 84 proc., najmniejszy w zestawieniu peugeot 208, na 78 proc.

Produkt z Bawarii zdeklasował za to konkurencję w kategorii ochrony pieszych uczestników ruchu. Auto oceniono na 78 proc., drugi w tym zestawieniu hyundai i30 otrzymał jedynie 67 proc. Co ciekawe, mimo niewielkich wymiarów, najsłabiej (wynik 61 proc.) znów wypadł produkt Peugeota. Crossover Mazdy - z racji wysokiego przodu - otrzymał przeciętny wynik 64 proc.

Za wyjątkiem peugeota ocenionego na 83 proc., wszystkie pozostałe pojazdy otrzymały identyczną notę - 86 proc. - w kategorii "safety assist" obejmującej dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 208 | BMW seria 3 | testy zderzeniowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy