Kolejne testy Euro NCAP. Wpadka auta elektrycznego

Euro NCAP uraczyło nas kolejną porcją informacji dotyczących poziomu bezpieczeństwa debiutujących na rynkach Starego Kontynentu pojazdów. Tym razem wymagającym testom zderzeniowym poddano aż dziewięć samochodów!

Wśród testowanej grupy znalazły się nowe: BMW X3, Citroen e-Mehari, DS7 Crossback, Honda Civic, Jaguar E-Pace, Mercedes-Benz klasy X, Porsche Cayenne oraz dwa modele Subaru: XV i Impreza.

Co pocieszające, aż osiem z przetestowanych aut (wszystkie wyposażone w standardowe pakiety bezpieczeństwa) otrzymało maksymalną notę ogólną 5 gwiazdek. Z tej grupy wyłamał się jedynie elektryczny Citroen. Poziom oferowanego przez francuskie auto bezpieczeństwa określono na trzy gwiazdki.

Warto zaznaczyć, że wszystkie "pięciogwiazdkowe" modele zanotowały bardzo wysokie noty w każdej z ocenianych kategorii.

Reklama

Najwyższy poziom ochrony dorosłych pasażerów - aż 95 proc. - zapewnia - najdroższe w zestawieniu - Porsche Cayenne. Tuż za nim uplasowały się jednak, zdecydowanie bardziej przystępne cenowo modele Subaru. Każdy z nich oceniono na 94 punkty procentowe! Najsłabiej w tym zestawieniu (86 proc.) poradził sobie Jaguar E-Pace

Najwyższe noty za ochronę dzieci - po 89 punktów procentowych - otrzymały oba modele Subaru. Tuż za nimi uplasowały się: DS7 Crossback, Jaguar E-Pace i Mercedes klasy X (wszystkie po 87 punktów procentowych). Najniższy wynik z grupy aut pięciogwiazdkowych zanotowała Honda (75 proc.).

W kategorii zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu zwyciężyło Subaru XV (84 proc.) przed Subaru Imprezą (82 proc.) i - uwaga(!) - Mercedesem klasy X (80 proc.). Najniższy wynik -70 proc. - zanotowało BMX X3.

Za najlepiej wyposażony pojazd (kategoria dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo) uznano Hondę Civic (88 proc.) przed: Mercedesem klasy X (77 proc.) i DS7 Crossback. Najsłabiej wśród aut ocenionych na pięć gwiazdek najsłabiej po raz kolejny wypadło BMW X3 (58 proc.).

Przyglądając się wynikom poszczególnych modeli szczególne gratulacje należą się Mercedesowi. Mimo ogromnych rozmiarów i ramowej konstrukcji klasa X uzyskała maksymalną ocenę. Auto okazało się też wyjątkowo "przyjazne" w kontakcie z pieszym!

W przypadku jedynej "czarnej owcy" zestawienia - Citroena e-Mehari - na trzygwiazdkowym wyniku zadecydowała głównie kiepskie oceny w kategoriach ochrony pieszych (48 proc.) i dodatkowych systemów bezpieczeństwa (25 proc). Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 74 punkty procentowe, dzieci - na 78 proc.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy