Gotowy do startu...

Audi Le Mans quattro, o którym pisaliśmy już pokrótce w naszym serwisie to , wyjątkowy samochód sportowy noszący w sobie geny trzykrotnego zwycięzcy 24 – godzinnego wyścigu Le Mans – Audi R8.

Wystarczy pierwsze spojrzenie by wiedzieć z jakim samochodem mamy do czynienia. Szeroki i „przysadzisty” Audi Le Mans quattro w kolorze niebieskim „Jet” przyciąga wzrok. Jego tył przypomina gotowego do startu sprintera z mięśniami napiętymi do granic wytrzymałości

Szerokość 1,90 metra, długość tylko 4,37 metra i wysokość 1,25 metra: to proporcje tego sportowego samochodu. Rozstaw osi 2,65 m zapewnia sporo miejsca dla kokpitu i umieszczonego podłużnie silnika V10 FSI Biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Za płaszczyzną drzwi, między progiem a dachem, uwagę przykuwa duży wlot powietrza, dostarczający je do silnika V10, układu hamulcowego i chłodnicy oleju oraz chłodnicy powietrza doładowującego.

Elementem nadającym charakter przedniej części pojazdu jest osłona chłodnicy w kształcie trapezu, sąsiadująca z prawej i lewej strony z dodatkowymi, dużymi wlotami powietrza. Umieszczone nad nimi wąskie pasy reflektorów z diodami świetlnymi ukryte są za przezroczystym szkłem. Środkowa część pokrywy silnika wyraźnie wznosi się nad płaszczyznę błotników, tworzących z boku charakterystyczne dla Audi, duże nadkola.

Wnętrze samochodu zdominował koncentrujący się na kierowcy kokpit. Kierowca zajmuje miejsce między tablicą rozdzielczą z zestawem wskaźników o zmiennej grafice wyświetlaczy, a konsolą środkową.

Reklama

Aluminiowa rama Audi Space Frame tworzy strukturę nośną tego modelu studyjnego. Poszycie zewnętrzne zostało wykonane z aluminium i włókna szklanego, co zapewnia sztywność nadwozia przy niewielkim ciężarze 1530 kg.

Umieszczony centralnie pięciolitrowy silnik V10 FSI z doładowaniem biturbo osiąga moc 610 KM przy 6.800 obr./min. Wyjątkowa elastyczność i dynamika to charakterystyczne cechy tej jednostki napędowej.

Maksymalny moment obrotowy 750 Nm jest dostępny jest w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych, od 1.750 do 5.800 obr./min. Dzięki sekwencyjnej, sportowej,

6-cio biegowej przekładni kierowca może go zawsze optymalnie wykorzystywać.

Dysponujący taką mocą Audi musi być oczywiście wyposażony w stały napęd na wszystkie koła quattro, który rozdziela moc silnika na przednią i tylną oś - punktem wyjściowym jest rozdział w stosunku 40:60 procent.

Audi Le Mans quattro to bardzo szybkie auto: do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,7 sekundy, a do 200 km/h – w 10,8 sekundy.

TUTAJ fotogaleria Audi LeMas.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: starty | quattro | Audi R8 | le mans | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy