Gorzka pigułka dla fanów Mercedesa

Zwolennicy teorii, w myśl której prawdziwe Mercedesy mają napęd na tylną oś, będą musieli przełknąć kolejną gorzką pigułkę. Wiele wskazuje na to, że oferta przednionapędowych aut z gwiazdą na masce wkrótce mocno się powiększy.

Pierwszym tego rodzaju samochodem producenta ze Stuttgartu była zaprezentowana w 1997 roku klasa A. Jej obecna, trzecia już generacja, stała się bazą dla czterech innych pojazdów z napędem FWD: CLA, GLA i klasy B. Ponadto Mercedes sprzedaje pod własną marką i nazwą Citan, Renault Kango. Do tej listy dołączyć mają kolejne modele.

Niemcy od dłuższego czasu pracują nad nową, modułową, platformą MFA2 mającą być fundamentem dla czwartego wcielenia A-klasse. W oparciu o nią docelowo powstawać ma aż osiem modeli produkcyjnych. Oprócz nowych wcieleń znanych już pojazdów, nowością mają być m.in. Mercedes klasy A w wersji sedan (najprawdopodobniej zbudowany z myślą o chińskich nabywcach), czy kompaktowy suv roboczo określany mianem Mercedesa GLB.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy