Fiat, MG i bobsleje
W 1988 roku w Igrzyskach Olimpijskich w Calgary w zawodach bobslejowych wystartowała reprezentacja Jamajki. Ciemnoskórzy zawodnicy, którzy o śniegu i torach lodowych mogą w swojej ojczyźnie tylko pomarzyć, wzbudzili duże zainteresowanie i zyskali sympatię publiczności.
Bobslejowa reprezentacja Jamajki pojawiła się również w Lillehammer w 1994 roku, a 2001 roku na mistrzostwach świata Jamajczycy zdobyli złoty medal!
W 2000 roku Jamajczycy pozyskali sponsora. Fiat w ten sposób promował wprowadzany właśnie na rynek model doblo.
Na przyszłorocznej olimpiadzie w Turynie Fiat i Jamajczycy znów wystąpią wspólnie. Tym razem poprzez tę współpracę Włosi promować będą pandę w wersji 4x4.
Elementem wspólnej promocji będzie seria reklamówek przedstawiających Jamajczyków i pandę podczas brawurowej ucieczki z lawiny oraz podczas spotkania z ogromnym, znajomo wyglądającym psem...
W kampanii przewijać się będą kolory jamajskiej flagi na tle bieli śniegu, a towarzyszyć im będzie chóralny śmiech teamu oraz finalny "solowy" śmiech Eddie'go Murphy. Wszystko to z podkładem muzycznym łączącym świat reggae z alpejskim jodłowaniem.
To nie jedyna przygoda Fiata ze sportem. Włoski koncern jest oficjalnym sponsorem Igrzysk Olimpijskich Turyn 2006, ponadto wspiera Freestyle Team, zespół grupujący najlepszych włoskich freestylerów snowboardowych i narciarskich. Alfa Romeo jest sponsorem Alfa Romeo Ski Racing Team, składającego się z największych włoskich narciarzy alpejskich, a Lancia współpracuje z Caroliną Kostner, która uprawia jazdę figurową na łyżwach.
Współpraca Fiata z jamajską reprezentacją bobslejową nie jest jedyną tego typu kooperacją. Kobieca reprezentacja bobslejowa Niemiec jest bowiem wspierana przez angielską firmę MG.