Doceniony Lexus
Raport Driver Power 2005, który ukazał się w brytyjskim magazynie Auto Express potwierdził najwyższy poziom satysfakcji klientów Lexusa. Po raz czwarty z rzędu luksusowa marka Lexus otrzymała tytuł Najlepszego Producenta w kategorii niezawodności i satysfakcji klienta.
W plebiscycie udział wzięło ponad 50,000 brytyjskich kierowców, którzy ocenili swoje pojazdy w dziesięciu kategoriach, między innymi osiągów, niezawodności i jakości.
Najwyższy okazał się także standard obsługi klienta w autoryzowanej sieci Lexusa.
Doskonała reputacja, jaką cieszą się wszystkie pojazdy Lexusa znalazła odzwierciedlenie w kolejnym tytule przyznanym marce: Lexus IS200 zwyciężył w kategorii Produktu Najwyższej Jakości.
To nie jedyny sukces Lexusa na angielskim rynku.
Marka ta po raz kolejny zwyciężyła w tegorocznej edycji badań satysfakcji klienta przeprowadzonych przez J.D. Power and Associates. Złoty Medal przyznany został marce po raz piąty. Lexus zdobył 848 na 1000 możliwych punktów. Średni wynik oscylował w granicy 786 punktów.
Lexus zwyciężył także w kategorii Jakości / Niezawodności oraz Atrakcyjności.
W pierwszej kategorii Lexus zdobył 923 punkty na 1000, w drugiej - 870 na 1000, dużo powyżej średniej.
Lexus IS200/300 okazał się drugim najlepszym modelem w klasyfikacji ogólnej.
Wskaźnik satysfakcji klienta (CSI - customer satisfaction index) obliczony został na podstawie opinii ponad 23.000 właścicieli pojazdów po dwóch latach ich użytkowania. Właściciele dokonali szczegółowej oceny samochodów i stacji dealerskich. 77 pytania podzielono na cztery kategorie:
- Jakość i niezawodność (30%)
- Wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (28%)
- Standardu obsługi dealerskiej
- Kosztów eksploatacji, w tym zużycia paliwa, cen ubezpieczenia, cen serwisu i napraw (19%)