Reklama

Diesle z Lotaryngii

Koncerny PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company kosztem ponad 800 milionów euro opracowały wspólnie dwa nowe silniki diesla z wtryskiem bezpośrednim typu common rail o pojemności 1,6 l i 2,0 l.

Silniki te będą pojawiać się w gamie samochodów obu firm w drugim półroczu 2003 roku. W sumie wyposażać będą 37 wersji pojazdów obu koncernów. Na początku znajdzie się w najnowszym fordzie focusie C-Max .

Reklama

Silnik 1,6 l nazwany HDi 1.6 l dla pojazdów grupy PSA Peugeot Citroen i Duratorq TDCi 1.6 l dla grupy Ford Motor Company to jednostki o mocach 110 KM (80 kW) i 90 KM (66 kW). Wersja o pojemności 1,6 to jednostka w całości aluminiowa ważąca jedynie 120 kg co z ułatwi montowanie go w małych samochodach.

W systemie spalania wykorzystano najnowsze technologie: system wtrysku common-rail Bosch drugiej generacji, którego ciśnienie maksymalne osiąga 1 600 barów. System ten sprzężony jest z jego techniką wtrysku wielokrotnego pozwalającą uzyskać do 6 wtrysków w cyklu silnika.

Druga jednostka, to silnik rodziny HDi 2 .0 l, która wyposaża od 1998 roku samochody gamy średniej i wyższej grupy PSA Peugeot Citroen. Nowa jego odmiana (w nomenklaturze Forda to Duratorq TDCi 2.0 l) ma moc 136 KM czyli o 25% więcej niż dotychczasowa odmiana. Co najważniejsze zużycie paliwa pozostało na niezmienionmym poziomie. Za to moment obrotowy został zwiększony aż o 36 %.

Oba silniki będą produkowane w fabryce grupy PSA Peugeot Citroen w Tréméry w Lotaryngii.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Lotaryngia | Prosta Spółka Akcyjna | motor | ford | silniki | common rail | citroen | peugeot

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje