Cayenne po liftingu
Porsche poddało liftingowi swój najlepiej sprzedający się model, czyli cayenne.
Zmiany stylistyczne są niewielkie, natomiast więcej nowości kryje się pod maską. Odnowiono bowiem paletę silników.
Na przykład benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DFI) ma teraz 3.6 zamiast 3.2 l pojemności, co zaowocowało wzrostem mocy z 250 do 290 KM. Moment obrotowy wynosi 385 Nm, co pozwala na sprint do "setki" w 8.1 s oraz osiągnięcie prędkości 227 km/h.
Zmiany nie ominęły również jednostki V8. Dzięki zwiększeniu pojemności z 4.5 do 4.8 l, bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz zmiennym fazom rozrządu moment obrotowy wynosi 500 Nm a moc - 385 KM. Ta wersja cayenne (S) przyspiesza do 100 km/h w 6.6 s oraz rozpędza się do 252 km/h.
Z kolei silnik cayenne turbo dzięki dwóm turbosprężarkom dysponuje mocą 500 KM i momentem 700 Nm. Samochód z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 5.1 s oraz osiąga prędkość maksymalną 275 km/h.
Cayenne po liftingu trafią do salonów na początku przyszłego roku.