Autonomiczny Citroen pokonał 3000 km.
Po premierowym przejeździe w trybie autonomicznym na trasie Paryż-Bordeaux, w dniu 2 października br., prototypowy pojazd PSA Peugeot Citroën przekroczył granice Francji, pokonując kolejną trasę o długości około 3 000 km z Paryża, poprzez Vigo, do Madrytu.
Prototyp powitała na mecie wicepremier i rzeczniczka prasowa rządu hiszpańskiego Soraya Sáenz de Santamaría, która oświadczyła z tej okazji: "Dzisiaj nie ma już potrzeby myśleć o przyszłości, albowiem przyszłość już tu jest. Zanim zdążymy to sobie uzmysłowić, pojazd ten stanie się normalnym sposobem podróżowania po naszych drogach".
Drogę powrotną auto pokonało jadąc przez Perpignan, Marsylię i Lyon, aby powrócić do Centrum Technicznego Grupy, w położonej w regionie paryskim miejscowości Vélizy.
Powyższa trasa została pokonana w trybie autonomicznym - bez udziału kierowcy - na odcinkach umożliwiających jazdę w tym trybie. Samochód samoczynnie dostosowywał swoją prędkość i wyprzedzał inne pojazdy, z uwzględnieniem sytuacji na drodze oraz ograniczeń, wynikających z przepisów i infrastruktury drogowej.
Grupa PSA jest pierwszym producentem samochodów, który uzyskał w lipcu br. stosowne zezwolenia, niezbędne do dopuszczenia 4 autonomicznych prototypów do poruszania się po ogólnodostępnej sieci drogowej. Do chwili obecnej wykonały one jazdy próbne na trasach o łącznej długości około 10 000 km. W 2016 r. liczba prototypów wzrośnie do około 15. Rozszerzone na Hiszpanię zezwolenia pozwolą pracownikom pionu badawczo-rozwojowego pracować nad udoskonalaniem funkcji samochodu autonomicznego poza siecią dróg francuskich.
Z okazji pokonania tej trasy Gilles Le Borgne, dyrektor pionu badawczo-rozwojowego PSA Peugeot Citroën, oświadczył: "Jestem dumny, widząc jak ten autonomiczny samochód, dzieło naszych inżynierów z centrów technicznych w regionie paryskim, przekracza kolejne granice w Europie. Podróż do Hiszpanii jest owocem ścisłej współpracy między naszym Koncernem a Galicyjskim Centrum Technologicznym Motoryzacji (CTAG), w szczególności w zakresie budowy interfejsów człowiek-maszyna, do zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. To technologiczne wyzwanie ma istotne znaczenie dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju indywidualnych środków transportu w przyszłości".